Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   Tarnowska Spółdzielnia Mieszkaniowa nie wpuściła obserwatorów    -   28/5/2011
Skandal na „Walnym”
Od skandalu rozpoczęło się w piątek, 27 maja pierwsze cząstkowe Walne Zebranie członków Tarnowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Ochroniarze nie wpuścili na salę radnego Rady Miasta Tarnowa Jana Niedojadło oraz członka TSM Stanisława Ciurkę. Obaj panowie chcieli po prostu przysłuchać się obradom kolejnych „walnych cząstkowych”. J. Niedojadło wezwał Policję...

Posłuchaj reportażu z tego zdarzenia :

Ogloszenie

Przypomnijmy, że w spółdzielniach mieszkaniowych liczących więcej niż 500 członków, raz w roku organizuje się tzw. „walne cząstkowe”. Do każdego z walnych przypisana jest określona grupa członków. W przypadku TSM pierwsze takie walne zebranie odbyło się wczoraj na PWSZ, kolejne odbywać się będą do końca czerwca. Członek TSM Stanisław Ciurka będzie miał prawo głosu na zebraniu odbywającym się w dniu 10 czerwca. Znając jednak, jak sami mówią różne „dziwne” działania TSM, pod przewodem „niezatapialnych prezesów”, wraz z radnym Janem Niedojadło chcieli, jako obserwatorzy, przysłuchiwać się obradom i przyglądać głosowaniom wszystkich walnych, by wiedzieć jakie zapadają na nich decyzje, jaka pada argumentacja i czy przypadkiem nie dochodzi do jakichś nieprawidłowości. Wynajęci ochroniarze nie wpuścili jednak na salę obu panów, znanych z „niepokornego” stosunku do władz TSM i walczących od lat o prawa spółdzielców. J. Niedojadło wezwał więc Policję, która przyjechała, sporządziła notatkę służbową – i pojechała.

Zastanawiający w tym wszystkim jest fakt, że zdaniem władz TSM członek spółdzielni nie może – nawet jako obserwator, bez prawa głosu – przysłuchiwać się obradom „walnego” do którego nie został przypisany. Zastanawiający jest również fakt, że obaj panowie, a także niżej podpisany dotychczas był wpuszczany na walne, wówczas gdy miały one formułę „walnych zebrań przedstawicieli członków”. Równie ciekawe jest dlaczego dopiero teraz, po czterech latach od wejścia w życie ustawy wprowadzającej w życie „demokrację bezpośrednią” w spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy wprowadzającej „walne zebrania” w miejsce „zebrań przedstawicieli członków” - TSM zdecydowała się jednak zorganizować „walne”? Czy uznała, tak jak wyraża to ustawa, że jednak „Zpcz” nie jest przewidzianym prawem organem spółdzielni i należy organizować „walne”, przykładem innych spółdzielni mieszkaniowych? Czemu zebranie to ma miejsce akurat teraz, po „zaledwie” czterech latach, czemu nie za dwa lata, pięć czy dziesięć?
To jedno z wielu pytań które muszą powtarzać sobie członkowie TSM, patrzący na swoje rachunki, stan bloków – i na porządek obrad, w którym poczesne miejsce zajmuje punkt o udzieleniu absolutorium dla poszczególnych członków Zarządu. Bo w tym tempie, na możliwość bezpośredniego wybrania nowej Rady Nadzorczej, wybrania choćby spośród godnych zaufania członków TSM i przywrócenie w spółdzielni normalności – spółdzielcom przyjdzie jeszcze poczekać kilka kolejnych lat.

O walnych zebraniach TSM i projektowanej nowej, rewolucyjnej ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych piszemy także w osobnym artykule:
Zobacz także :


Do tematu będziemy jeszcze wracali.

MP
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 134)Dodaj komentarz
(28-05-2011) ktoś :
Ten Niedojadło, ma nawet rację, ale szkoda że to taki straszny "burak"

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) szumowina :
no dobra,ale gdzie tu tytułowy skandal?Że p. Niedojadły nie wpuszczono,czy to ze wezwał policje? Moim zdaniem zadnergo skandalu nie było.Trudno sobie wyobrazic wpuszczanie każdego,kto chciałbyu być obserwatorem.Pan Ciurka doczeka 10 czerwca to sobie poobsewuje w spokoju... Inna sparwa,to to, że portal pisze o TSM jakby to była jedyna w mieście spółdzielnia mieszkaniowa.A w tej spółdzielni jak w weternie: zły bandyta( prezes) i dobry szeryf(p.Niedojadło).Szkoa, że p.Poswiatowski wystepuje tu wyłacznie w roli arbitra,po jendej stronie i j e d y n e g o lub niemal jedynego gracza, niejakiego p.Niedojadły.To podwaza wiarygodnośc tego pisania.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) do szumowiny :
Szumowino,szumowino i ty bronisz reliktu poprzedniego systemu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) bar-An :
popieram "szumowinę".pan Niedojadło dobrze by sie sprawdzil jako soltys na wsi ,bo chyba z niej sie wywodzi.Walczy i walczy i nic od lat z tej walki nie wynika,no ale został wspaniałym radnym!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) Bar_MAn :
Chyba jednak nie wiele z tego rozumiecie szumowiny i bar-any.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) szumowina :
A gdziez w moim poprzednim wpisie obrona rfeliktu poprzedniego systemu?Niczego i nmiklogo tu nie broniee, zrwcam jdynie uwgae na żenujaca moim zdaniem jednostronnośc w ocenie spółdzielni, tej jednej jedynej-jakbyu in nych nie było.A co minionej epoki: spółdzielczosc ma ponad stuletnie tradycje w Polsce.To ostatanie zdanie to tez" obrona reliktu minionej epoki"?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) Bar_MAn :
Ocena działalności musi być jednoznaczna,żenująco jednostronna i przysługuje ona członkom.I nie pomogą już tutaj sztuczki wiecznego Przewodniczącego TSM. Przetargi,koszty, stan techniczny nieruchomości, synekury,kumoterstwo, spółdzielcza nomenklatura zostaną ocenione. Z ponad stuletnią tradycją spółdzielczości w Polsce TSM nie ma nic wspólnego. Innych spóldzielni nie znam to sie nie wypowiadam.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) Henryk Mościbrodzki :
Witam, czy na Walnym Zgromadzeniu Członków był przedstawiciel związku rewizyjnego,którego członkiem jest Wasza spółdzielnia?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) Bar_MAn :
Dowcipniś z Ciebie Henryk :Małopolski Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych z/s w Tarnowie, 33-100 Tarnów,ul. Sowińskiego 19............................ ......Tarnowska Spółdzielnia Mieszkaniowa 33-100 Tarnów,ul. Sowińskiego 14

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) Henryk Mościbrodzki :
W takim razie powinien ktoś z tego związku przyjść na obrady Walnego Zgromadzenia Członków nawet ze zwykłej ciekawości. Nie ma to jak zwykłe "śmierdzące" lenistwo !!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(28-05-2011) pola :
dlaczego NIEPRAWIDŁOWOŚCIAMI W TSM NIE ZAJMIE SIĘ WRESZCIE PROKURATURA??? No tak, właściwość terytorialna spraw.... TARNÓW JEST MAŁY I KAŻDY KAŻDEGO ZNA. kraków byłby ponad tym wszystkim co tarnowskie A MOŻE BY TAK SPRAWĘ NAGŁOŚNIĆ NP.UWAGA, CELOWNIK.... MEDIA TO PRZECIEŻ POTĘŻNA I CZĘSTO SKUTECZNIEJSZA WŁADZA NIŻ TA REALNA -nawet ta z powołania partyjnego

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) polu! :
bo na tym polega sitwa.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) golem :
Swoją droga to dziwna ta relacja z Walnego TSM.Dowiedzieliśmy sie z niej jedynie, że N. nie wpuszczono, wezwał policję, ta przyjechała i sporzadziła notatkę. I na tym polegało całe Walne Zgromadzenie?! Ani słowa o tym, kto był, czy ludzi była garstka czy może tylu, że nie miescili się w aulli, o czym dyskutowano, co postanowiono. Wyglada mi na to-iorac pod uwgae takze poprzednie relacje o panuj N.- ze Poswiatowski wynajał sie jako rzecznik prasowy tego N.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) kuku :
Bo to nie jest relacja z Walnego. A dyskutowano zapewne o tym co było w programie i na co pozwolił tzw. Zarząd i ochrona mikrofonów.:).Po to wynajęto aule za Nasze pieniądzy , by wszyscy się zmieścili. Zarzut ,że Poświatowski jest czyims rzecznikiem prasowym w tym przypadku jest śmieszny.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) A mieszkaniec :
TSM robi przeciez co miesiac cos no co bierze kase to nie praca a nic nie robia dosc rzadow tych o....!!!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) Do pola :
Krakow tez sie zna trzeba z Warszawy albo z polnocy prokuratura zeby sie za to wziela polsat czeka tvn tez czeka na atrakcje Pani Jaworowicz tez czeka

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) członek TSM :
Z tego co widzę na zdjęciu to ten "burak" stoi koło Cebuli

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) golem :
Jeśli to nie jest relacja z Walnego,to co to jest?Jesli felieton lub komentarz,to nalezało to w tekście wyraźnie zaznaczyć. Jeśłi zas jest to informacja, to powinna odpowiadac na kilka podstawowych pytan: co się wydarzyło, gdzie, kiedy, z czyim udziałem,o czym,dlaczego itp.Takie sa kanony.Rozumiem, że heca z panem N. i wzywnaiem przez njuego policji (zupełnie zbednym zredszta,bo fak,t niewpuszczenia go na salę można było odnotowac bez udziału policji) dobrze się medialnie sprzedaje.Niuemniej jednak czytelnicy oczekiwali głównie tego własnie: co sie tamn wydarzyło,jaki był przebieg zebrania itp.KI niedcvhze mi nikt nie wmawia, ze "dyskutowano zapewne o tym co było w programie na co pozwolił Zarzad".Co do tego,ze mówiono lo tym co w programie- zgoda, ale Zarzad nie jest taki omnipotentny,zeby ludizom nakazacć mówić to,na co on oczekuje. Co dol "rzecznika p[rasowego pana N."To oczyswiście pewien skrót myslowy,ale jak inaczej nazwąc działanośc p.Poswiatowksiego,kgtóry po raz koklejny w roli szlachetnej fiary ik jedynego sprawiedliwego widzi p.N. wsłasnie,jemu daje głos.A może by tak jendak zadać kilka kłopotliwych pytań temu brzydkiemu Zarżadowi.Ot tak, dla równowagi i spokojnego sumienia?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) golem :
Jeśli to nie jest relacja z Walnego,to co to jest?Jesli felieton lub komentarz,to nalezało to w tekście wyraźnie zaznaczyć. Jeśłi zas jest to informacja, to powinna odpowiadac na kilka podstawowych pytan: co się wydarzyło, gdzie, kiedy, z czyim udziałem,o czym,dlaczego itp.Takie sa kanony.Rozumiem, że heca z panem N. i wzywnaiem przez njuego policji (zupełnie zbednym zredszta,bo fak,t niewpuszczenia go na salę można było odnotowac bez udziału policji) dobrze się medialnie sprzedaje.Niuemniej jednak czytelnicy oczekiwali głównie tego własnie: co sie tamn wydarzyło,jaki był przebieg zebrania itp.KI niedcvhze mi nikt nie wmawia, ze "dyskutowano zapewne o tym co było w programie na co pozwolił Zarzad".Co do tego,ze mówiono lo tym co w programie- zgoda, ale Zarzad nie jest taki omnipotentny,zeby ludizom nakazacć mówić to,na co on oczekuje. Co dol "rzecznika p[rasowego pana N."To oczyswiście pewien skrót myslowy,ale jak inaczej nazwąc działanośc p.Poswiatowksiego,kgtóry po raz koklejny w roli szlachetnej fiary ik jedynego sprawiedliwego widzi p.N. wsłasnie,jemu daje głos.A może by tak jendak zadać kilka kłopotliwych pytań temu brzydkiemu Zarżadowi.Ot tak, dla równowagi i spokojnego sumienia?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) kuku :
A skąd przekonanie czego oczekiwali czytelnicy. Kanony tej informacji nie TY ustalasz. Czy to felieton czy komentarz to zależy od piszącego. Weź udział w swoim cząstkowym Walnym i zaprezentuj NAM sprawozdanie. O tym jak wyglądają takie zebrania i jak manipuluje się na nich można było sie już przekonać na tzw zebraniach przedstawicieli i zebraniach grup członkowskich. Kłopotliwe pytania zostały już tzw. Zarzadowi dawno zadane.Gorzej z odpowiedziami.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) golem :
Przekonanie takie bierze się stąd, że jak pisze się np. o meczu piłkarskim to podaje się wyniki,kto strzelił bramkę itp, bo tego oczekują czytelnicy- a nie skupiania sie nburdach na boisku,w czym z wiadomych powodów lubuje sike gazeta wybiórcza i tvn. Kanony informacji nie ustala ten czy inny autor- one po prostu istnieją od dawna i sa takie same na całym swiecie, gdzie uprawia sie dziennikarstwo. Z tego ni to felietonu ni komentarza- bo informacją dziennikarską, relacją z wydarzenia na pewno to nie jest- wyn ika jedynie, że jkakiś człowiek chciał wejśc na spotkanie,ale go nie wpuszczono.Autor sugeruje, ze jego sympatia jest po stronie tego N.,ale nie pisze już,czy powinno się go wpuscicć czy nie,i dlaczego wpuszczony nie został. Jeżeli kłopotliwe pytania zostały zarzadowi już zadane,a z odpowiedziami gorzej- to nalezało zgodnie z prawem (ustawa o prawie prasowym) zaskarży zarzad o łamanie tejże ustawy. Proste,czy nadal cos kuka w głowie i wykukac nie może?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) Ciekawski :
Czy radny (a może bezradny) Niedojadło załatwił już w Radzie obniżenie cen na wodę i wywóz śmieci? Obiecywał to podczas kampanii wyborczej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) kuku :
oj golem , golem. Te Twoje kanony informacji sa rodem chyba z buszu. Zaskarż tzw.Zarząd TSM na podstawie prawa prasowego. Powodzenia.Nie pouczaj dziennikarza o czym i o kim ma pisać.Czy o wyniku meczu czy o burdach na boisku. Spółdzielczanej nomenklaturze nadal nic nie kuku podobnie jak Tobie. Jakoś dziwnym przypadkiem nie zauważyłeś dlaczego jest to pierwsze walne bezpośrednie, chodzi ustawa nakazywała ich przeprowadzenie od 2007r. Ale cóż tak to jest z golemami z TSM. Pytanie dlaczego radny nie został wpuszczony na zebranie zadaj tzw.zarzadowi TSM.Do zobaczeniu na Walnym.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) golem :
Problem w tym, ze ja wale Walne,bo nie jestem z tej ani zadnej innej spółdzielni. ryzkrfe jednak, ze nic nie zrozumiałeś z mojego pisania. A tak się starałem wyłożyc jasno te proste prawdy... Ale nie martw się, jest na to sposób.Trzeba przeczytac to jeszcze raz, i potem znowu i znowu,aż do skutku.Następnie chwila namyslu- i wszystko stanie się jasne.No to co?- do roboty.Powodzenia!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) kuku :
To już przypomina niezrozumiały bełkot. Ale tak to jest jak sie zabiera głos w sprawach o których nie ma się zielonego pojęcia. "Problem w tym, ze ja wale Walne,bo nie jestem z tej ani zadnej innej spółdzielni." P.S Z gliną pozbawioną zdolności mowy nie pogadasz

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) anna :
PP.Niedojadło to dla mnie zwykły krzykacz,jeszcze niczego nie załatwił,ale za to został wielkim radnym,Zal mi serce ściska.Ktoś dobrze napisał,że może swoje ambicje by dobrze zrealizował na wsi,bo chyba stąd jego ród.Nie przeczę ,że TSM jest dobra-to najdroższa w Tarnowie spółdzielnia i posiadająca stanowczo za duzo Pseudo urzedasów,ktorych utrzymujemy.obserwuje od dośc dawna pewną administrację,irobienie wpracy zakupów,oraz załatwiania prywatnych spraw ,obija się i szarogęsienia sie sprzątaczek.To jest wkurzające-połowy ich nie potrzeba! Na Sowińskiego ,tym bardziej tych znudzonych pań i panienek stanowczo za dużo-redukować ,redukować bo to uderza w czynsze ,które już 2 razy w roku sa podwyższane,a czy kyoś z pracowników nie dostal podwyżki pensji?Watpię ,a to przecież nasze pieniądze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(29-05-2011) do anny :
Anno uważaj bo ci słoma z walonek wychodzi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) golem :
Widzicie, towaryzszu kuku, to jest: juz tow.Lenin powtarzał, kiedy młodiez go pytała co robic:" uczyc sie, uczyc się i jeszczde raz uczyc sie".No to naslsadujcie drogiego tow.Lenina.Cyuztajcie co napisałem z uporem,do skutku.Zobaczycie,jacy bedziecie szczęsliwi,gdy pewnego dnia okazde sie, że juz wszystko zrozumieliscie...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) kuku :
Widzicie golem, zeszliście z drzewa a ogon jeszcze nie odpadł. Dla Was nawet na naukę za wcześnie jeszcze. Z tym Leninem pasujecie do TSM.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) golem :
Noo,a nie mówiłem? Już widzę u Was postepy.Gładko przeszliście na "wy".Tak trzymac, a daleko zajdziecie! Ale dosyc tego kukania,bierzcie sie za próbe zrozumienia moich tekstów.W rtazie kłopotów dajcie znac.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) kuku :
O widzę ogon golem powoli odpada. I znacznie mniej literówek, to-iorac pod uwgae , rfeliktu , zredszta,Cyuztajcie .Najwyższy czas zacząć używać tego czegoś między uszami. To dalejże studiować dzieła Lenina. Bo na "to nalezało zgodnie z prawem (ustawa o prawie prasowym) zaskarży zarzad o łamanie tejże ustawy" i "Problem w tym, ze ja wale Walne,bo nie jestem z tej ani zadnej innej spółdzielni" jeszcze za wcześnie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) Do anna :
przynajmniej krzyczy a ty albo im nie placisz albo im placisz bo zarabiasz w jakims urzedzie i stac cie na coraz wieksze podwyzki i na to ze ta spoldzielnia kompletnie nic nie robi.Proponuje jak ktos juz napisal sciagnac Polsat TVN na nastepne walne

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) do powyżej :
Przyprowadził Poświatowski Nidojadłę żeby robić zadymę. Zadyma się nie udała, a Niedojadle pomyliła się funkcja radnego miejskiego z mandatem poselskim i zrobił z siebie Niedorajdę. Ot i cała historia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) dodo powyżej :
To Nidojadłę trzeba przyprowadzać, pierwsze słusze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) loki :
Krzyczycie ,krzyczycie i nic z tego nie wynika Poświatowski z Ciurką i Niedojadło, jeszcze nie doszukałem się jakiegoś konkretnego pomysłu, od was panowie co zamiast spółdzielni? Konkrety panowie pomysł, projekt, działań co potem, a nie tylko wytykanie co zrobił ten a czego nie zrobił itp. Bo myślę że wszyscy są delikatniue mówiąc zmęczeni tym całym szumem, z którego i tak nic nie wynika, i nic dziwnego że nie chcą w tym brać udziału. A na spotkaniach z zarządem p. Ciurka tylko dużo ryczy a niestety mleka z tego nie ma, i mało tego nie dopuszcza do głosu osób, które być może nie rozwiązałyby problemu ale mają jakieś pomysły, o merytorycznej rozmowie dającej jakieś rezultaty nie wspomnę.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) DO Anny :
Może pasowałoby przeczytać czego dotyczyły te podwyżki. Z tego co pamietam, jedna dot.ceny za podgrzewanie wody, druga zaś wody i smieci, co jest zupełnie nie zależne od Spółdzielni. No chyba, że budynek został docieplony więc wprowadzono dodatkowe opłaty dot. spłaty pożyczki i kredytu zaciągniętych na ten cel. Nastepnym razem sprawdź zanim coś skomentujesz.... Na walnym było 5% uprawnionych. Skoro tak żle to dlaczego taka niska frekwencja????

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) 5 procent! :
No własnie- 5 procent uprawnionych sie pofatygowało.Gdzież sa zatem ci wszyscy,w imieniu który walczy jak lew pan N.,a Poswiatowksi mu basuje?Czemuż się nie pofatygowlai, zeby wylać swoje żale.Wyglad ana to, że N. reprezentuje racje tylko tych 5 procent.Zenująco mało...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(30-05-2011) 100% :
A Ty 5% gdzie byłeś, i czy kiedykolwiek byłeś na zebraniu, walnym?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) 5 procent :
Byłam w domu.Nie hczadzamna Walne,bo mieszkam w domku z ogródkiem.Nikt tam Walnych jakos ni chce organizowac, co cóz mam poczc,zacg dzie iśc,jak nigdzie w okolicy o WSalnym ani widu,ani słychu?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) obserwator :
Jeżeli przedstawiciel Rady Miasta Radny p. Niedojadło chce uczestniczyć w walnych to winno to dotyczyć i innych spółdzielni mieszkaniowych, gdyż wtedy można uznać, że reprezentuje mieszkańców, gdyż sam nie jest członkiem spółdzieni mieszkaniowej. Jeżeli przedstawiciele Miasta chcą brać udział w walnych spółdzielczych to również przedsawiciele spółdzielni winni mieć prawo uczestniczyć w walnych spółek miejskich, które są monopolistami w dostawach wody, ciepła. Ciekawym co na to Przewodniczący Rady i Prezydent Miasta.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) golem :
Bardzo słuszna uwaga.I tym nalezałoby sie zająć, a nie jedynie kolejnym "występem" pana N.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) Viper :
Ilość ignorantów w tym temacie rośnie z każdym dniem. Wypowiadają się przede wszystkim jak sami przyznają nie członkowie TSM. Pozwólcie ze sami załatwimy swoje sprawy bez idiotycznych podpowiedzi znawców dzieł Lenina, %, komórek z ogródkiem itp. P.S Ciekawy Czy radny Niedojadło został wybrany do rady czy się do niej zapisał.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) Tomek :
Obserwatorze, coś ci się..... Spółdzielnie mieszkaniowe działają w oparciu o inne przepisy prawne niż spółki prawa handlowego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) do 5% :
To po co mielesz ozorem jak nie jesteś w żaden sposób związany z TSM. Kolejny troll.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) DO DO Anny :
Czasy 102 % frekwencji dawno minęły, chyba ze tęsknisz za Komitetem Centralnym. Walne podejmuje decyzje zwykłą wiekszością głosów. Może pasowałoby przeczytać czego dotyczyły podwyżki, eksploatacja , fundusz remontowy, nowa opłata za domofon. Proszę następnym razem sprawdzić za nim się coś skomentuje. I na koniec przoszę zadać sobie trud i przeczytać porządek obrad walnego, sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej Tarnowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w roku 2010,opinię Niezależnego Biegłego Rewidenta dla Walnego Zgromadzenia Członków i Rady Nadzorczej Tarnowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej,bilans na dzień 31.12.2010.r. oraz proponowane zmiany w ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych. I wtedy komentować do woli.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) piec procent :
Mielę ozorem,bo jestem trollem.To po pierwze,po drugie-nie musze byc członkiem TSM, żeby sie tu wypowiadać. Przynajmniej nie słyszałam o takich obwarowaniach. Po prostu zwracam uwgaę na tę dziwaczna sytuacje: na Walne przychodzi 5 procent,a szum medialny taki,jakby sto procent mieszkańców Tarnowa miało być tym zainteresowanych.Poza tym, tak zwana" działalność" pana N. mnie w jakimś sensie dotyczy,bo mimo mojego nienalezenia do TSM jest on radnym,a ja mieszkanką miasta.Co prawda strolowaciałą,ale jednak. 95 procent zachowało dystans do spraw TSM-czy to mówi cos panu N.?Ma on jakis poglad na te kwestię?.Tak tylko, jak to troll, pytam...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) 95% :
A skąd ta informacja że tylko czy aż 5%. Po drugie: to juz jakaś schizofrenia, żeby się wypowiadać trzeba mieć wiedzę.Ty w tym temacie nawet elementarnej nie posiadasz i rzeczywiście jest to dziwna sytuacja która powoduje,że logika wypowiedzi jest żenująca.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) doradca :
Dysforia, czyli inaczej mówiąc niemożność zniesienia określonych sytuacji stresowych ma bardzo przykre odzwierciedlenie w życiu chorego, ponieważ nie jest on w stanie prawidłowo funkcjonować i cieszyć się życiem. Ciągły niepokój i napięcie, towarzyszące stanom dysforii powoduje, że taki człowiek gubi się we własnych myślach, dążeniach jak i przekonaniach a tym samym „zamyka bramę przed swoim własnym duchowym spokojem”. Rekacją obronną a zarazem objawem może być uczestnictwo lub oraganizacja rozmaitych protestów. Pomimo tego, że dysforia i euforia są odmiennymi stanami psychicznymi, to jednak mają one swoją wspólną cechę, czyli występuje tutaj niemożność zmiany, wypośrodkowania emocji, a co za tym idzie, tacy ludzie żyją chwilą- złą, lub pozornie dobrą.. W wielu przypadkach konieczna jest wizyta u specjalistów z dziedzin neurologii i psychiatrii, którzy dzięki odpowiednim oddziaływaniom psychoterapeutycznym uczą, jak pokonywać problemy natury emocjonalnej.Można by było zadać sobie pytanie: czy każdy ma szansę na to aby móc cieszyć się życiem i być wolnym od stanów dysforii, czy euforii?Zależy to głównie od tego, co wywołało taki niepożądany stan niemożności zniesienia sytuacji. Jeżeli ma to podłoże organiczne, na wskutek ciężkiego uszkodzenia mózgu, to terapia będzie o wiele trudniejsza, aniżeli u osób, które z przyczyn społecznych, a w szczególności braku odpowiedniego przygotowania do życia nie mają wykształconych mechanizmów obronnych przed trudnymi sytuacjami.Wiele jest różnych skomplikowanych reakcji emocjonalnych w układzie limbicznym, które nie tylko jednostce, lecz znacznej grupie osób utrudniają życie. Wiecej: http://www.eioba.pl/a/334v/dys foria-i-euforia-jako-stany-psy chiczne-utrudniajace-prawidlowe-funkcjonow#ixzz1Nv87dbum.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) doradca doradcy :
Kryteria diagnostyczne Borderline Personality Disorder wg DSM-IV Wzorzec niestabilnych relacji z innymi, obrazu siebie, afektu i wyraźna impulsywność zaczynająca się we wczesnym okresie dorosłości i obecna w różnych sytuacjach, wskazywana przez co najmniej pięć z następujących: Frenetyczne (szalone, poważne, nacechowane nadmiernymi emocjami) wysiłki uniknięcia rzeczywistego lub urojonego opuszczenia. Wzorzec niestabilnych i intensywnych relacji z innymi ludźmi, charakteryzujący się przechodzeniem pomiędzy ekstremami: idealizacji i dewaluacji. Jest to nazywane "rozszczepieniem". Zaburzenia tożsamości: zauważalny i trwale niestabilny obraz siebie lub poczucia własnego "ja". Impulsywność w co najmniej dwóch obszarach, które są potencjalnie niebezpieczne (np. wydawanie pieniędzy, lekkomyślny seks, nadużywanie substancji, niebezpieczna jazda, nadużywanie jedzenia). Powtarzające się zachowania samobójcze (gesty, groźby) lub samouszkadzające się zachowanie. Niestabilność emocji z powodu wahań nastroju (np. intensywne epizody depresyjne, drażliwości lub niepokoju, zwykle utrzymujące się kilka godzin, rzadko dłużej niż kilka dni). Chroniczne uczucie pustki. Niestosowna, intensywna złość lub problemy z kontrolą złości (np. częste wybuchy gniewu, stałe gniewanie się, powtarzające się bójki). Przejściowe, związane ze stresem, poważne symptomy dysocjacyjne lub paranoidalne podejrzenia. Kryteria diagnostyczne Emotionally unstable personality disorder wg ICD-10 Typ Impulsywny Przynajmniej 3 z następujących objawów muszą być obecne (jednym z nich musi być 2): Zauważalna tendencja do nieoczekiwanego działania bez rozważania jego konsekwencji Zauważalna tendencja do kłótliwego zachowania i konfliktów z innymi, szczególnie gdy impulsywne zachowania są udaremniane lub krytykowane Skłonność do wybuchów gniewu i przemocy, z niezdolnością kontroli wybuchowych reakcji Trudności w utrzymywaniu jakiegokolwiek kierunku działań, który nie przynosi natychmiastowej nagrody Niestabilny i "kapryśny" nastrój Typ Pograniczny (tj."Borderline") Przynajmniej 3 objawy typu Impulsywnego muszą być obecne, razem z przynamniej dwoma z następujących: Zaburzony i niepewny obraz własnego "ja", celów i wewnętrznych preferencji (włączając seksualne) Skłonność do angażowania się w intensywne i niestabilne relacje, często prowadzące do emocjonalnego kryzysu Nadmierne wysiłki uniknięcia porzucenia Powtarzające się groźby lub akty samouszkadzające Chroniczne uczucie pustki Uwagi: podział zaburzenia na dwa powyższe podtypy nie występuje oficjalnie w DSM, ale nieoficjalnie jest używany przez używających klasyfikacji DSM jako borderline acting-in (impuslywny w ICD) i borderline acting-out (borderline w ICD). Osoby z BPD mają ambiwalentny stosunek do ludzi – lubią innych, pragną bliskości, czują że potrzebują drugiej osoby do przeżycia, jednocześnie boją się bliskości i są nastawieni wrogo do innych. Mają problem z utrzymywaniem bliskich relacji, które są u nich intensywne, burzliwe, pełne niestosownego zachowania, prowokacji, testowania limitu cierpliwości drugiej strony, charakteryzujące się przechodzeniem pomiędzy ekstremami (lgnięcia do drugiej osoby i jej odpychania) i krótkie – sabotowane przez nich samych. Potrafią zrywać długoletnie związki w jednej chwili z błahego powodu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) doradca :
Panie Doradcodoradcy ! Pański wpis rzeczywiście zawiera głębszą analizę problemu. Duży szacunek. Ale pozwolę sobie zadać Panu pytanie : Dlaczego ludzie na takie osoby głosują ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) doradca doradcy :
A ja zadam pytanie: Dlaczego tacy mają prawo głosu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) Obiektywny obserwator :
Panie Radny Niedojadło ! Twierdzi Pan, że dopiero po 4 latach jest pierwsze cząstkowe Walne TSM, a niech Pan sobie przypomni jak 3 lata temu na ZPC Pan z Panem Ciurką i z wieloma innymi mieszkańcami, zwołanymi w celu obalenia projektu nowego Statutu TSM blokowaliście jego uchwalenie. To na Wasze życzenie ZPC większością głosów nie uchwaliło nowego Statutu TSM, wówczas Pan się tak cieszył - obejmował się Pan z Panem S. jednym z delegatów na sali obrad, triumfował Pan, że w końcu Myśmy wygrali, a Zarząd przegrał. Obejmował się Pan z w/w jak Breżniew z Gierkiem za czasów Komuny, że to właśnie MY Towarzysze nie dopuściliśmy do uchwalenia nowego Statutu. Jeśli ma Pan sklerozę to proszę pójść do Tarnowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i poprosić o nagranie niniejszego Zebrania i zobaczy Pan siebie na własne oczy fetującego swój i Pana Ciurki jak się później okazuje WĄTPLIWY triumf. Jak nie będą chcieli Panu udostępnić nagrań, to wtedy będzie Pan wiedział co zrobić - trzeba wezwać Policję! Tylko warto się zastanowić, kto za te zbędne interwencje Policji zapłaci ? I dlaczego podatnik, a nie ten, który bez potrzeby ją wzywa.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) obserwator :
O ile pamiętam podczas ostatnich wyborów do Rady Nadzorczej TSM została zgłoszona kandydatura Pana Stanisława Ciurki. Niestety nie zgodził się on, a szkoda, bo mógł legalnie i na bieżąco działać na rzecz członków spółdzielni uczestnicząc w każdym walnym. Na codzień mógł kontrolować Zarząd. Teraz gdy posiada własne mieszkanie nie zgadza się z doprowadzeniem do bloku centralnie ciepłej wody. Kilkadziesiąt mieszkań nie może zlikwidować tak niebezpiecznych piecyków gazowych. Czy nie przypominają się czasy "Liberum veta"?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) jeszcze obiektywniejszy obserwator :
Nowa ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych nakazywała dokonanie stosownych zmian do końca 2007r. Zmian w statucie TSM ie dokonało ZPCz a nie Walne. Wyborów władz TSM też dokonało ZPCZ a nie Walne. Tym których dotknęła skleroza i muszą posilkować się argumentem nagrań z ZPCz przypominam apel jednego z członków RN do przedstawicieli: nie uchwalajmy nowego statuty bo będziemy się wstydzić. Poczekajmy na rostrzygnięcia Trybunału. A dla przypomnienia kto wzywa policje "Niektórzy mieszkańcy, którzy mieli czelność rozwieszać ulotki zawiadamiające o spółdzielczym zebraniu, zostali za swój wstrząsający czyn wezwani na policję. Tak próbuje zastraszać ludzi Tarnowska Spółdzielnia Mieszkaniowa – spółdzielnia, która wciąż organizuje „Zebrania przedstawicieli członków”, mimo iż od 1 stycznia 2007 roku organ taki nie istnieje. W przypadku TSM wywieszanie zawiadomień o zebraniach jedynie w administracjach osiedlowych, i to z pogwałceniem przewidzianych ustawą terminów jest stałą praktyką. Mieszkańcy, którzy chcieli TSM „wyręczyć” i poinformować o zebraniu jak największą liczbę spółdzielców – teraz za to, iż uczynili to bez zgody... spółdzielni, trafią przed oblicze sądu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) obserwator :
Pan Niedojadło cały czas "walczy" o obniżenie kosztów utrzymania mieszkań. Przynajmniej tak to wynika z jego wystąpień. Dzięki jednak internetowej stronie Urzędu Miasta mamy możliwość zapoznania się z protokołami z posiedzień Rady Miasta i Komisji. Są tam również i wyniki głosowań. Nie wszystkie są imienne, ale i tak na ich podstawie można stwierdzić, że np. był za podwyżką cen na wysypisku. Kto ma za to zapłacić jeżeli nie mieszkańcy? Gdyby załatwił dotację to faktycznie byłby obrońcą spółdzielców, bo nie zapłacili by więcej. Podobnie przy podwyżce wody. Jako Radny winien znać przepisy i wiedzieć, że nawet głosując przeciw podwyżce a nie podając innego rozwiązania np. wskazanie oszczędności w Wodociągach faktycznie głosował za nowymi stawkami. Samym negowaniem nie załatwia się problemów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(31-05-2011) mirek :
A może zrezygnować z usług Trans-Formers i byłego przewodniczący Rady Nadzorczej TSM Kępowicza?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Obiektywny obserwator :
TSM zastrasza swoich mieszkańców to tylko kretyn może coś takiego wymyślić. Na jednym osiedlu Jasna jest kilku nawiedzonych, którzy robią tylko zadymę i jaja ze swoich sąsiadów (mieszkańców) wciskając im kit o nieprawidłowościach. Uważają się za ważnych, oddają sprawy na Policję, do Prokuratur, do Sądów, do Ministerstwa, a nawet do CBA wypisując różne paszkwile, a ostatnio napuszczają media jakim jest RDN. Panowie do demokracji trzeba dorosnąć, ale do tego trzeba być sprawnym umysłowo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) obiektywniejszy obserwator :
Tak, rzeczywiście trzeba być sprawnym umysłowo żeby widzieć wspaniałą oraganizacje przetargów,zadłuzanie pożyczkami nieruchomości bez wiedzy mieszkańców.To jest właśnie ten kit który tylko kretyn nie może zrozumieć. Fałszowanie protokołów z zebrań to jest właśnie ta demokracja.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Czesio :
Panie Ciurka jak Panu nie wstyd chodzić po osiedlu uważa się Pan za prawnika, składa Pan sprawy za sprawą do Sądów i przegrywa je z kretesem. Występuje Pan przeciwko sąsiadom a uważa się Pan za ich obrońce. Może to przez ten boks coś Panu szwankuje. Nic dziwnego że rodzina z Panem nie może wytrzymać i się wyprowadza wstyd,wstyd, wstyd

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Eugeniusz :
O Czesiu i to są argumenty.Brawo.A w Hameryce bują murzynów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Obiektywny obserwator :
Nie ma przymusu mieszkać w zasobach TSM, można się z nich wyprowadzić. Druga opcja jest taka, ze blok może się wyodrębnić i funkcjonować jako wspólnota mieszkaniowa i może nawet Pan Niedojadło - obrońca uciśnionych - nią zarządzać, jeśli zezwolą mu na to pozostali mieszkańcy. Wtedy zobaczymy jak się sprawdzi jako zarządzca nieruchomości i jak mieszkańcy będą liczyć każdy grosz oraz zaciągać pożyczki na docieplenie , remonty i inne wydatki. Jeśli będzie dobry na tym stanowisku, to zadowoleni mieszkańcy pozwolą mu na nim być nawet 30 lat. Co do fałszowania protokołów i ustawionych przetargów, to jeśli ma się jakąkolwiek wiedzę na ten temat to należy taki fakty zgłaszać do Prokuratury. Za niezgłosznie też grozi odpowiedzialność karna.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) obiektywniejszy obserwator :
Większość z Nas mieszka w swojej własności a nie w zasobach TSM. Na pewno zgłosimy przetarg na wymianę wodomierzy i układ Metron i pracownik "Szczypiorek"& synowie. Spraw fałszowanie protokołów już sie toczy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Czesio :
Kto to jest Radny N. nie wstyd mu, że idzie po osiedlu w pierwszej kolejności jego brzuch później on z teczką. Załatwia sobie swoje interesy, bo dlaczego nie sprzeciwił się podwyżką wody, śmieci tylko głosował za. Nic dziwnego za to bierze miesięcznie po 2000 zł jako dietę i nie umie złożyć konkretnego wniosku, mówi o wszystkim i o niczym jego śpiewka jest znana od wielu lata ta sama, to jest reprezentant sowich wyborców hahaha.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) golem :
...i takiemu basuje, niestety,Poswiatowski

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) do powyżej :
Poświatowski to jest raczej spirytus movens całego przedsięwzięcia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) golem :
Problem w tym, ze ja wale Walne,bo nie jestem z tej ani zadnej innej spółdzielni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Miecio :
Kto to jest Czesio,wstyd mu,że idzie po osiedlu w pierwszej kolejności bez teczki.....

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Czesio :
Panie N. pochwal się Pan co zrobiłeś dla naszego osiedla od chwili wyboru na radnego jakoś nic nie widać przed wyborami roboty pełna para szły bo liczyły się głosy na dzień dzisiejszy klapa nic nie widać. Głos to on ma mówi o wszystkim i o niczym sam nie wie co mówi. Ten Miecio to musi być kolegą Pana N. ja z teczką nie muszę chodzić teczkę mi noszą.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(01-06-2011) Miecio :
Nie ten Miecio tylko Pan Miecio. Czesio, biedaku a gdzie ci tą teczkę noszą.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) Mietek :
Czy może mi ktoś wytłumaczyć po co ten Niedojadło wzywał tę policję? Z tego co przeczytałem w komentarzach to nie jest on członkiem TSM, to dlaczego chciał wejść na Walne Zebranie członków ? Zebranie nie odbywało się w budynku należącym do miasta, więc zasłanianie się mandatem radnego jest bez sensu. I na koniec uważam że kultura wymaga żeby nie pchać się tam gdzie nas nie zapraszają.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) do Mietek :
Zapytaj najlepiej pisemnie Przewodniczącego Sękowskiego.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) do Mietek :
Niedojadło jest członkiem TSM ale według obecnego zarządu uprawnionym do wzięcia działu tylko w swoim "cząstkowym" walnym zebraniu. Jeszcze by coś zobaczył lub usłyszał czego nie powinien

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) do do Mietek :
Czy to Sękowski wzywał policję? To o co mam się pytać Sękowskiego. Jeden z internautów powyżej napisał że Niedojadło nie jest członkiem TSM. Czy w związku z tym jesteś pewny że jednak jest? A może jego żona jest członkiem na przykład?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) Mietek, do Mieteki do do Mietek :
Mietki, jego żoną jest żoną, nie członkiem. Chyba,że

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) do powyżej :
A jesteś tego pewny co piszesz?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) do do Mietek :
Tak wzywał.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) Mietek :
Czy to znaczy że inTARnet kłamie? Przecież w notatce jest napisane że to Niedojadło wzywał policję. Ja już niczego z tego nie rozumiem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) Miecio :
Ostatnio radny, poprzednio Przewodniczący. Teraz juz rozumiesz, prawda?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-06-2011) ciekawski :
Co z walnymi w innych spółdzielniach w Tarnowie? Czy byli tam obserwatorzy? Napiszcie coś. Będzie ciekawszy serial.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-06-2011) woytek60 :
KOMUNA RULEZ

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-06-2011) Mieszkanka TSM :
Oj coś mi się wydaję, że nie wiedzą co po niektórzy o co w tym chodzi. TSM tak łatwo nie odda władzy, bo wladza to ich kasa!! Nie jakiś Pan Niedojadlo!! Walka o stolki na Walnym trwa już 30 lat i nic sie nie zmienilo. Ktos chce coś wreszcie zmienić a Wy sami jak te ćwioki Pana Niedojadlo od soltysów wyzywacie. A fe!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-06-2011) golem :
Ciekawski ma racje: na walne w innych spółdzielniach powinno sie wysyłac pana N.(jest przeciez radnym, więc może byc obserwatolrem i na takich walnych walczyc np. o ceny wywozu nieczystosci,wody itp.co obiecywal mieszkancom. Sceariusz byłby taki: nie wpuszczano by go na takie spotkania.On wzywałby policje. policja przjyezdzałaby i spisywała nogatkę. ...tylko czy wtedy mozna by liczyć na tekst p.Poswiatowsikego- czy zasłiuguje na to wyłacznie walne w TSM?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-06-2011) do powyżej :
Poświatowski ma pilota do sterowania obrońcą uciśnionych.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-06-2011) golem :
Problem w tym, ze ja wale Walne,bo nie jestem z tej ani zadnej innej spółdzielni.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-06-2011) janek :
Polowa z was nie nalezy pod TSM nie placi tej spoldzielni to po co sie udzielacie, co wy mozecie wiedziec udzielajcie sie w swoich spoldzielniach

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-06-2011) janek :
Polowa z was nie nalezy pod TSM nie placi tej spoldzielni to po co sie udzielacie, co wy mozecie wiedziec udzielajcie sie w swoich spoldzielniach

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-06-2011) mieszkaniec :
Ludzie placa ciezka kase i ludzie wymagaja. Chyba proste i logiczne a TSM nie robi nic kompletnie, oprocz brania kasy

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-06-2011) to sie trzeba :
To sie trzeba wyprowadzic. Do innej spółdzielni mieszkaniowej.Tam pewnie jestb raj na ziemi.Tyle tylko, ż p.Poswiatowski o nich( tych innych spółdzielniach) nie pisze. Moze tam nie ma kolegi, tgego pana N.?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-06-2011) annna :
do mieszkanki TSM: bycie sołtysem i to dobrym to wstyd(wyzywanie?) to zaszczyt! Pan N. napewno sie do tego nie nadaje,ale wiejskie powietrze bardziej by mu służyło!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-06-2011) anno :
Chyba tym powietrzem sie zatrułaś. Twoim szczytem intelektualnym są te dwa niby zdania powyżej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) to sie trzeba :
Pan N. winien się jednak przeprowadzić.Świeże, wiejskie powietrze by mu służyło,zgadzam się z annna. Tylko dlaczego miałby tam byhc sołrysem? Znowu namiesza,a na wsi TSM nie ma...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) tosie nie trzeba :
O kolejny przyjaciel sitwy TSM, mistrz intelektu.Coś wam się wspólnie namieszało z anno.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do powyżej :
Dla Ciebie każdy kto ma inne zdanie niż Ty jest przyjacielem sitwy TSM ? Czy często widzisz się w lustrze w mundurze Napoleona? Czas rozpocząć kurację, może jeszcze nie jest zbyt późno.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do powyżej :
Ależ wskazane jest inne zdanie , tylko po co sołtys, świeże powietrze.Raczej nic nowego nie macie do powiedzenia .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do powyżej :
Bo sołtys to ktoś kto posiada zaufanie współmieszkańców ale potwierdzone w wyborach większościowych (w których Niedojadło by szans żadnych nie miał). Świeże powietrze dla dotlenienia mózgu(ale trzeba go mieć) A jeśli chodzi o nowości to Ty już wystarczająco ich naopowiadałeś (ale chyba lekarzowi prowadzącemu).

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do powyżej :
Busz, potwierdzenie ze nadal nie ma się nic do powiedzenia.Epitety, obrażanie ludzi których się nie zna, pisanina trola.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do powyżej :
A któż zaczął tę uroczą zabawę panie hrabio? A teraz płacz że "biją naszych"? O skutkach trzeba było myśleć przed rozpoczęciem słownego mordobicia !

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) hitrus :
Poświatowski może już czas przedstawić wyniki drugiego cząstkowego walnego zebrania TSM ? No chyba że wyniki znowu nie spełniają wymogów "obiektywnego" dziennikarstwa prezentowanego przez ten portal ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do p p o w y ż e j :
Dołączyłeś ochoczo do szczekatorów i "wielbicieli" N i P. Zadaj sobie ten trud i zacznij moze od bilansu TSM, rachunku zysków i strat, przepływów,dodatkowych not objaśniających, zmian i przygotowywanych zmian w ustawie o spółdzielczości. I później do komentowania.P.S "Bo sołtys to ktoś kto posiada zaufanie współmieszkańców" a radny nie?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) hitrusie :
i po co te uszczypliwości i ocena

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do doppowyżej. :
I to jest właśnie typowa manipulacja Poświatowskiego !!! Dlaczego tak" wytrawny" dziennikarz pozwala sobie na niepełne cytowanie tekstu? Otóż dlatego że cytat całościowy nie pasuje do jego koncepcji robienia z Niedojadły człowieka o niebywałym wprost zaufaniu społecznym. Nie ładnie "arcymistrzu" dziennikarstwa tak manipulować opinią publiczną. Przypomnę więc całe zdanie uwypuklając t ę część którą Poświatowski użył do manipulacji żeby mógł zadać swoje sakramentalne pytanie cyt. "a radny nie"? Otóż i ono: "BO SOŁTYS TO KTOŚ KTO POSIADA ZAUFANIE WSPÓŁMIESZKAŃCÓW ale potwierdzone w wyborach większościowych (w których Niedojadło by szans żadnych nie miał)" I co Ty na to Poświatowski?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do p p o w y ż e j :
Gratuluje znajomości polskiej ordynacji wyborczej. Przykro mi ale nie jestem Poświatowskim, nie znam go, z tego co wiem nigdy nie aspirował on do funkcji radnego czy sołtysa. Pan Niedojadło natomiast czy ci sie to podoba czy nie został wybrany radnym m.Tarnowa w demokratycznych wyborach. To czy zostałby Sołtysem Twojej wsi trudno wyrokować jak również to kto ma większe zaufanie. Dziwne ze umknęła ci pierwsza cześć, to pewnie też manipulacja

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) hitrus :
Jak tylko we wsi Tarnów ogłoszą większościowe wybory sołtysa to się będziesz mógł przekonać jakie szanse będzie miał radny dwóch kadencji (pierwszej i ostatniej) Niedojadło.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) uwaga troll :
uwaga troll

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) eszek :
Mafia spółdzielcza - organizacja przestępcza rekrutująca się często ze środowisk postkomunistycznych (byłych członków aparatu państwa totalitarnego), o strukturze hierarchicznej, funkcjonująca najczęściej w spółdzielniach-molochach liczących kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Działalność organizacji jest oparta na wyzysku członków spółdzielni mieszkaniowych w wyniku pobierania zawyżonych opłat . Istnienie organizacji charakteryzuje się nieusuwalnością i nietykalnością władz, nadmierną konsumpcją środków finansowych przez tzw. "zaprzyjaźnione firmy" oraz przerośnięty aparat administracyjny, kominowymi płacami członków zarządu, inwestowaniem spółdzielczych funduszy w przedsięwzięcia nie związane ze statutowymi celami spółdzielczości, degradacją społeczności spółdzielni-molocha (powszechny brak prawa własności, podwyższona przestępczość, skupiska biedy, duża liczba eksmisji, dewastacje mienia). Głównym narzędziem finansowania organizacji i rozszerzania jej wpływów jest mechanizm wyprowadzania środków finansowych ze spółdzielni poprzez stosowanie systemu zakupu towarów i usług w zawyżonych cenach oraz księgowania fikcyjnych faktur usługowych. Legalizacja procederu jest możliwa dzięki kreatywnej księgowości i skutecznemu pozbawieniu członków spółdzielni możliwości realnego nadzoru nad wydatkami i polityką finansową dzięki manipulowaniu obsadą stanowisk w zarządzie i organach SM. Wielomilionowe budżety spółdzielni-molochów są źródłem łatwego pozyskiwania i transferowania pieniędzy do "zaprzyjaźnionych firm". Z powodu ogromnych kwot do rozdysponowania, niemożliwe jest księgowanie w spółdzielni wyłącznie fikcyjnych faktur (tylko usług, bez obrotu materiałowego), dlatego klasyczną metodę stanowią zakupy towarów po zawyżonych cenach (zawyżenia średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu procent zależnie od czynników lokalnych). Niejednokrotnie też, w celu zagospodarowania rocznego budżetu realizuje się całkowicie pozbawione sensu ekonomicznego roboty (np. remonty elewacji budynku rok po roku). Organizacja, manipulując kryteriami wyboru dostawców w praktyce eliminuje z zaopatrzenia spółdzielni oferentów z wolnego rynku. Dostęp do zleceń zachowuje jedynie wyselekcjonowana, uprzywilejowana grupa tzw. "zaprzyjaźnionych firm" - często firm członków rad nadzorczych, rad osiedli, pracowników spółdzielni, członków rodzin zarządu, osób powiązanych z wpływowymi środowiskami. Wskutek eliminacji konkurencji i pozyskiwania wykonawców jedynie w zamian za łapówki i podział wynagrodzenia za zlecenie, roboty są niskiej jakości, niejednokrotnie wykonywane niezgodnie z zasadami sztuki budowlanej i powodujące straty finansowe na szkodę spółdzielców. Organizacja w celu zapewnienia sobie bezkarności i hegemonii w lokalnej społeczności przenika do struktur organów wymiaru sprawiedliwości, samorządu, jednostek administracji państwowej, środowisk naukowych i biznesu. W celu zabezpieczenia swoich interesów i uzyskania gwarancji nietykalności korumpuje sędziów, prokuratorów, funkcjonariuszy policji, lokalnych polityków, urzędników samorządowych i państwowych szczebla terenowego oraz aktywnie działa w środowisku biznesowym. Ważnym narzędziem wywierania wpływu i pozyskiwania zwolenników jest uznaniowe rozdawnictwo, bądź sprzedaż po zaniżonych cenach lokali i mieszkań z zasobów spółdzielni, a także organizowanie "przedsięwzięć biznesowych" opartych na zawyżaniu cen zakupu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do eszek :
Z którego piszesz szpitala z Kobierzyna, Tworek, Morawicy czy Straszęcina?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) eszek :
O jakis znajomy wpis i osoba. Współczuje, trochę tych szpitali zwiedziłeś.Ale nie martw sie jest szansa.Medycyna robi postępy z roku na rok.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do eszek :
Przecież wiesz że moja turystyka szpitalna związana była z odwiedzinami u Ciebie. To ze medycyna robi postępy nie jest takie pewne sądząc chociażby po Twoim stanie. Ale napisz gdzie Cię można aktualnie odwiedzić i co Ci przywieź.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) eszek :
Wujek to TY..Dezorientacją co do miejsca, czasu i własnej osoby, zaburzeniem postrzegania, rozumienia i zapamiętywania ...Ale Ci sie przytrafiło.Tutaj o spółdzielniach mieszkaniowych się próbuje rozmawiać hitrusie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do eszek :
No widzisz biedaku jednak Ci nie pomogli skoro do obcych ludzi zwracasz się per "Wujek" . Czyżby Twój wujek był hitrusem? Uspokój się o spółdzielniach mieszkaniowych porozmawiasz sobie jutro z lekarzem dyżurnym. Nooo już ciiichooooooooo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) eszek :
numery ip komentujących są rejestrowane

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) hitrus :
A patent na wyśmiewanie innych masz wyłącznie Ty. Dobrze rozumiem?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do hitrusa :
Nie.Po znakomitym tekscie eszka nie musisz go pytac z którego szpitala pisze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) do hitrusa :
Nie.Po znakomitym tekscie eszka nie musisz go pytac z którego szpitala pisze.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-06-2011) hitrus :
To był tekst czy paszkwil? Moja ocena osobowości autora po przeczytaniu tego co napisał jest niestety bardzo negatywna. Zamieszczając ten tekst poddał się osądowi czytelników w tym i mojemu. Pytanie które mu zadałem było żartem czyli najłagodniejszą oceną tego co przeczytałem. Mógł go zostawić bez odpowiedzi lub odpowiedzieć w inny sposób sugerujący że go to nie bawi.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) hitrusie :
Z którego piszesz szpitala z Kobierzyna, Tworek, Morawicy czy Straszęcina?Moja ocena osobowości autora po przeczytaniu tego co napisał jest niestety bardzo negatywna. Pytanie które mu zadałem było żartem czyli najłagodniejszą oceną tego co przeczytałem.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) Horney :
Moja ocena osobowości autora po przeczytaniu jego tekstu. Czy to Maslow, Jung a może Freud?Osobowość negatywna.....Oooo...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) EUGENIUSZ :
Molochowate spółdzielnie mieszkaniowe to gigantyczne "przedsiębiorstwa", które niewiele mają wspólnego z ideą spółdzielczości. Spółdzielnie mieszkaniowe, mimo że zarządzają wspólnym majątkiem niekiedy o ogromnej wartości, są wyłączone spod ustawy o zamówieniach publicznych. Art. 8 (z indeksem 3) ust. 8 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w szczególny i wyjątkowy sposób sankcjonuje dyktaturę mniejszości w spółdzielni, gdyż walne zgromadzenie spółdzielni mieszkaniowej jest ważne niezależnie od liczby obecnych na nim członków ( w przypadku spółdzielni mieszkaniowej obowiązuje zasada mówiąca, że uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania) Między bajki można więc schować opowiadanie o tzw. zasadzie demokratycznej kontroli członkowskiej. Członkowie spółdzielni mieszkaniowych mogą brać udział w zebraniach , ale biorąc pod uwagę ilość członków spółdzielni mieszkaniowych (zwłaszcza tych dużych), to wpływ poszczególnych-pojedynczych właścicieli lokali na funkcjonowanie i zarządzanie spółdzielnią jest bardzo niewielki. Kontrola ze strony walnego zgromadzenia członków spółdzielni jest zwykle fikcją. Statutowe organy spółdzielczej nomenklatury w spółdzielni mieszkaniowej stanowią najczęściej GTS (grupę trzymającą spółdzielnię) W większości spółdzielni rada nadzorcza jest jednak po prostu zbratana z zarządem i nie podejmuje żadnych uchwał, które by się mu mogły nie spodobać. Dlatego wspólnota mieszkaniowa, jako forma bezpośredniego podejmowania decyzji (uchwał) i kontroli przez samych właścicieli lokali jest najlepsza i dotychczas nie wymyślono lepszego sposobu zarządzania nieruchomością wspólną. Oczywiście musi być spełniony warunek, że właściciele lokali są aktywni oraz interesują się sprawami wspólnoty. Właścicieli lokali we wspólnocie mieszkaniowej wiąże konkretny węzeł współwłasności (np. wspólny budynek, zespół budynków na jednej działce, itp.), a polskie molochowate spółdzielnie mieszkaniowe to relikt minionej epoki. Wspólnoty są z reguły dużo mniejsze niż spółdzielnie, dlatego ich członkowie są w stanie bardziej na bieżąco kontrolować ich działanie, zarówno wydatki jak i zyski, niż członkowie spółdzielni mieszkaniowych. We wspólnotach mieszkaniowych jest bliższy i częstszy kontakt z zarządem, a tym samym większy jest wpływ poszczególnych członków wspólnoty na zarządzanie nieruchomością. W większości przypadków najlepszym wyjściem byłoby przekształcanie molochowatych spółdzielni mieszkaniowych w mniejsze spółdzielnie lub wspólnoty mieszkaniowe tak, aby jeden budynek stanowił jedną wspólnotę bądź kilka sąsiadujących budynków jedną spółdzielnię ( tam gdzie ze względów ekonomicznych lub organizacyjnych potrzebne jest istnienie jednego podmiotu dla kilku budynków).

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) hitrus :
Do "hitrusie" masz takie prawo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) do Eugeniusz :
Jeśli komuś nie chce się iść na walne zebranie, to niech nie ma pretensji że inni decydują za niego. Rozumując tak jak Ty należało by podzielić Polskę co najmniej na dzielnice żeby mieszkańcy mogli być zadowoleni z władz jakie sobie wybrali. Tak naprawdę to jaka część społeczeństwa dała mandat koalicji PO-PSL a wcześniej PiS - Samoobrona- LPR ? Dużo poniżej 50% uprawnionych. Uważam więc że zamiast rozwalać spółdzielnie należy zachęca ich członków do większej aktywności. A może po prostu Ci którzy nie chodzą na zebrania uważają że żadna krzywda się im nie dzieje, więc nie są zainteresowani zmianą władz?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) s. i n. :
Sękowski:wykształcenie wyzsze(prawo i administracja).Były wiceprezydent Tarnowa d/s gospodarki komunalnej. Niedojadło: ile klas szkoły podstawowej ukończył? Kogo wybralibyście na prezesa spółdzielni mieszkaniowej? S. czy raczej tego N.? Bo elektryka po zawodówce juz mieliśmy za prezydenta Polski.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) tez tsm :
Do trzeciej rano tarnobrzeżanie wybierali nowych członków Rady Nadzorczej największej spółdzielni w mieście. - Dość tego złodziejstwa. Najwyższa pora skończyć z marnotrawstwem naszych pieniędzy - wołali oburzeni mieszkańcy tarnobrzeskich osiedli Przywiśle i Młodych. Takich tłumów na zebraniu członków Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej nie było już dawno. Poniedziałkowe zebranie sprawozdawczo-wyborcze członków TSM z dwóch tarnobrzeskich osiedli zapowiadało się bardzo burzliwie. Nasze publikacje dotyczące wydatków Rady Nadzorczej i władz spółdzielni zmotywowały spółdzielców do przyjścia. Około trzystu osób chciało usłyszeć wyjaśnienia, a potem wybrać pięciu swoich reprezentantów do nowej Rady Nadzorczej spółdzielni. BO OŚMIELILI SIĘ KRYTYKOWAĆ? Zaczęło się od skandalu. Na wyraźne polecenie prezesa spółdzielni Stanisława Widza wynajęci za pieniądze spółdzielców rośli ochroniarze, używając siły wyrzucili dziennikarzy z budynku. W obronie przedstawicieli mediów stanęła większość przybyłych na spotkanie ludzi. Przyjechał patrol policji, żeby wyjaśnić sprawę. - To nie jest prywatny folwark prezesa spółdzielni i nie on może decydować o tym, czy dziennikarze mogą uczestniczyć w spotkaniu - grzmiał Włodzimierz Mróz, jeden ze spółdzielców. - To niesłychane, żeby za nasze pieniądze nasyłać osiłków na dziennikarzy, dlatego, że ujawnili skandalicznie wysokie koszty funkcjonowania Rady Nadzorczej spółdzielni. W obronie dziennikarzy stanęli także inni spółdzielcy. Część z obecnych na sali osób zagroziła zbojkotowaniem zebrania, jeśli przedstawiciele mediów nie zostaną wpuszczeni. Dopiero pod takim naciskiem prezes Stanisław Widz zmienił zdanie. Jego tłumaczenia były wyjątkowo dziwne. - Nie umożliwiam wejścia dziennikarzom, ale trzeba było się zapowiedzieć, poinformować nas dzień, dwa dni wcześniej - mówił, niemal gotując się ze złości. BYŁY PREZES NIE MOŻE W sali Środowiskowego Domu Kultury było nie mniej gorąco. Już na początku zdziwienie spółdzielców wywołał fakt, że ochrona dostała polecenie nie wpuszczenia na zebranie zażartego przeciwnika obecnych władz Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, jej byłego prezesa (do lipca ubiegłego roku) Tomasza Lenarda. Nie jest co prawda spółdzielcą z Przywiśla ani z osiedla Młodych, lecz miał pełnomocnictwo wystawione przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze (Siedziba mieści się w budynku TSM), uprawniające do reprezentowania tego stowarzyszenia i głosowania za nie. Po konsultacji z szefem Rady Nadzorczej Januszem Kłosem prezes spółdzielni Stanisław Widz poinformował zebranych na Sali spółdzielców, że były prezes Lenard nie ma prawa uczestniczyć w zebraniu. - To jakieś własne interpretacje prawa. Przecież to zebranie między innymi oceniające ubiegłoroczną działalność Rady Nadzorczej i zarządu spółdzielni, a do połowy roku pan Lenard był prezesem - mówił Wiesław Lichota, spółdzielca - były szef Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu. Podobnych głosów było więcej, ale ostatecznie były prezes TSM nie wziął udziału ani w zebraniu, ani w głosowaniu. NAWET SIĘ NIE ŚNIŁO Spółdzielcy z dwóch tarnobrzeskich osiedli zarzucili przewodniczącego Rady Nadzorczej i prezesa spółdzielni pytaniami. Większość z nich nawiązywała do naszych publikacji. Przypomnijmy, że według naszych ustaleń przez ostatnie siedem lat Rada Nadzorcza Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej kosztowała spółdzielców 1,3 miliona złotych, z czego aż 405 tysięcy pochłonęły wydatki na pełniącego funkcję społeczną przewodniczącego tejże Rady. - Czytam w gazecie o czymś, o czym nawet nam się nie śniło. My płacimy czynsz, a z tych pieniędzy Rada sobie co roku przyznaje nagrody - grzmiał dopuszczony do głosu jeden z mieszkańców. - Jakby tego było mało, mój znajomy otrzymał list z kartką, na której były wypisane nazwiska kandydatów do nowej Rady. Czy wykorzystywanie danych osobowych spółdzielców z zasobów spółdzielni nie jest łamaniem ustawy o ochronie danych osobowych? Inni spółdzielcy dociekali, skąd takie wysokie koszty funkcjonowania Rady Nadzorczej. Bardzo ogólnikowych wyjaśnień ze strony przewodniczącego Rady Nadzorczej TSM Janusza Kłosa doczekała niewielka grupa ludzi uczestniczących w poniedziałkowym zabraniu. Odpowiedzi padły bowiem (zgodnie z przyjętym porządkiem obrad) w końcówce dziesięciogodzinnego spotkania, zakończonego po godzinie 3 w nocy! Janusz Kłos poinformował między innymi, iż zawiadomi prokuraturę, żeby zbadała, w jaki sposób dziennikarz "Echa Dnia” dotarł do dokumentów dotyczących spółdzielni i Rady Nadzorczej. NOWE TWARZE W RADZIE Wcześniej mieszkańcy osiedli Młodych i Przywiśla wybrali członków rad osiedlowych oraz swoich reprezentantów w Radzie Nadzorczej Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Spośród ponad 30 zgłoszonych kandydatur wybrano pięć osób. Nastąpiła zmiana warty, gdyż spośród członków ustępującej Rady Nadzorczej, do nowej nie wszedł żaden. Zdecydowana większość spółdzielców nie czekała jednak na podliczenie głosów. Po wskazaniu kandydatów do rad na wydrukowanych listach, zmęczeni kilkugodzinnym posiedzeniem ludzie poszli do domu. NAGRODY Z "KABLÓWKI” Dotarliśmy wczoraj do kolejnych dokumentów, które obnażają działalność ustępującej Rady Nadzorczej Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. 8 grudnia 2005 roku Rada podjęła uchwałę (nr XI/98/2005), odnośnie przyznania prawie wszystkim członkom tejże Rady oraz społecznemu członkowi zarządu spółdzielni nagród na łączną kwotę 21.500 złotych (z tego dla przewodniczącego RN Janusza Kłosa 8 tysięcy zł). Zdziwienie budzić może nawet nie tyle wysokość przyznanych sobie nagród, co źródło pozyskania pieniędzy. Nagrody te wliczono w ciężar kosztów… telewizji kablowej. Czyżby, jak twierdzi nasz informator - pieniądze z puli przewidzianej na funkcjonowanie Rady Nadzorczej, zostały wcześniej "przejedzone”? Na uchwale pod listą nazwisk nagrodzonych dopisano: "Z uwagi na zwiększoną realizację zadań z zakresu TV kablowej nagrody wliczyć w ciężar kosztów TV kablowej”. Dokument podpisał przewodniczący Rady Nadzorczej Tarnobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) Przetarg :
Ustawianie przetargów w spółdzielniach-molochach Zaopatrzenie spółdzielni-molocha jest jednym z najbardziej lukratywnych zleceń dostępnych na rynku. Roczny budżet molocha to często kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Kontrola tej swoistej żyły złota daje gwarancje prosperity niezależnie od sytuacji gospodarczej na wolnym rynku, gdyż spółdzielnie mieszkaniowe są praktycznie niezależne od cykli koniunktury i dynamiki rozwoju konkurencji w danej branży. Co najwyżej recesja może prowadzić do okresowego zwiększenia liczby eksmisji i większej rotacji lokali, ale zasadniczo nie odbija się to na kondycji finansowej spółdzielni-molocha. W celu \"wygrywania\" przetargów i uzyskiwania zleceń w spółdzielni, wdrożono kilka rozwiązań zapewniających kontrolę nad jej finansami i polityką inwestycyjną. Oto najważniejsze z nich: - obsadzenie ludźmi z organizacji stanowisk w zarządzie i radzie nadzorczej poprzez zastosowanie technik manipulowania i fałszowania wyborów); - wyłonienie grupy \"zaprzyjaźnionych firm\" do realizacji dostaw towarów i usług; - zwerbowanie zaufanych pracowników w dziale technicznym (obsługa inwestycji, nadzory, odbiory robót); - powszechne wykorzystanie uznaniowych kryteriów w podejmowaniu decyzji; - system wynagradzania za lojalność i uczestnictwo w przestępczym procederze; - zastraszanie firm oponentów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) Przetarg a rada nadzorcza :
Zadania członków organizacji w radzie nadzorczej Pomyślne przeprowadzenie wyborów poprzez wprowadzenie do rady nadzorczej ludzi należących do organizacji jest kluczem do legalizowania przedsięwzięć gospodarczych, bo od przychylności i akceptacji rady zależy polityka remontowa, inwestycyjna i zagospodarowanie środków z czynszów w danym roku. Zaufane osoby zasiadające w RN uchwalają plan finansowy opracowany przez zarząd i decydują o wyborze wykonawców. Za odpowiednie decyzje mają np. udział w zysku z prowizji od \"zaprzyjaźnionych firm\" i bezpośrednią możliwość wykonywania dostaw i uczestnictwo w realizacji zleceń. Rekrutacja \"zaprzyjaźnionych firm\" Kryteria wyboru dostawców towarów i wykonawców robót w spółdzielni są dość złożone. Wyszukuje się i selekcjonuje ludzi zaufanych i żądnych łatwego zysku. W centrum zainteresowania są na członkowie organów spółdzielni (RN, rady osiedla), pracownicy SM, rodziny lokalnych decydentów. Dawanie zleceń osobom z tych środowisk cementuje system (np. bardzo pomaga przy wyborach w spółdzielni) i zapewnia ochronę prezesom. Preferowanym rozwiązaniem jest dobór raczej mikro firm (często jednoosobowych działalności) z względu na zachowanie poufności w zakresie polityki cenowej (oferowanych towarów i usług) oraz jakości robót. Duże firmy, mające wdrożone systemy jakościowe i podlegające audytom nie są dobrym i bezpiecznym partnerem m.in. z uwagi na brak swobody w rozliczaniu prowizji. Jak zachować pozory przetargowe Mimo, że towarzysze z lobby parlamentarnego zatroszczyli się o wyłączenie spółdzielni mieszkaniowych z obowiązku stosowania procedur przetargowych, a także pozbawili państwowe organa kontrolne możliwości badania działalności spółdzielni (np. spółdzielnie nie podlegają kontroli NIK), jak również zabezpieczyli osobiste bezpieczeństwo prezesów ustanawiając np. przepis, że pokrzywdzonymi (np. przy niegospodarności) mogą być jedynie członkowie zarządu i organów spółdzielni, a zwykli członkowie nie są ani stroną, ani pokrzywdzonymi, to wskazane jest zachowanie pozorów procedur przetargowych choćby ze względu na wścibskie, węszące sensacji media. Wymyślono więc genialny w swojej prostocie sposób. Wyselekcjonowane \"zaprzyjaźnione firmy\" ustawiają się w kolejce do \"wygrania\" ustawianego przetargu. Planując remonty czy ważną, dużą dostawę do spółdzielni, informuje się wybranych oferentów o planowanym zakupie lub zamówieniu. Na etapie informowania uzgadnia się odpowiednio zawyżoną cenę, która zostanie formalnie zaoferowana spółdzielni przez owe firmy. Skalkulowana przez prezesów cena (cena nabycia towaru, usługi) jest podwyższona o wartość prowizji (łapówki)jaką podzieli się \"zaprzyjaźniona firma\" z prezesami i osobami w spółdzielni odpowiedzialnymi za legalizację wydatków. Nie może więc to być zawyżenie np. o 10% , bo nie wystarczy pieniędzy na opłacenie grupy osób uczestniczących w procederze, a musi przecież zostać odpowiedni zarobek firmie, która potencjalnie naraża się na np. zainteresowanie organów ścigania. Ponadto \"zaprzyjaźniona firma\" nie otrzyma faktury kosztowej od prezesów tytułem rozliczenia wypłaconej łapówki, więc w kwocie zawyżenia musi zawierać się także wysoki podatek dochodowy odprowadzany do fiskusa. Po uzgodnieniu poziomu zawyżenia ceny, z wtajemniczonymi firmami ustala się szczegóły ich ofert i wysokości cen jakie zaoferują stosownie do przyjętego poziomu bazowego.Jednocześnie rozstrzyga się, która wg \"kolejki\" firma tym razem \"wygra\". Wytypowany \"zwycięzca\" wpisuje do oferty cenę nieco niższą od pozostałych. Reszta wtajemniczonych firm składa oferty z cenami oscylującymi wokół przyjętej bazowej zawyżonej ceny, jednak nie niższymi niż cena przedłożona przez \"zwycięzcę\". Ta procedura gwarantuje niewykrywalność oszustwa bez wnikliwego kontrolowania cen i porównywania z ofertami rynkowymi. Wymaga to zatem dużej wiedzy organów ścigania, większego nakładu pracy i kosztów. Nieobytemu asesorowi szczebla rejonowego nawet do głowy nie przyjdzie, że ma do czynienia z przestępczym procederem. Po za tym trudno jest kwestionować \"przetarg\" w obliczu \"dowodów ofertowych\" od pozostałych wtajemniczonych firm.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) hitrus :
A jak tam wybory w Szczecinie, Suwałkach, Rawie Mazowieckiej,Poznaniu, Wrocławiu i Miastku? Dlaczego portal dopuszcza ten spam nie dotyczący ani naszego miasta, ani nawet regionu?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(08-06-2011) TSM :
To są wzorce dla TSM.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(09-06-2011) niezorientowany :
To znaczy że TSM ma robić takie przekręty jak te opisane powyżej ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2011) Spółdzielca :
To nie znaczy, że ma robić, tylko, że....Sprawdź co się dzieje np. z funduszem remontowym twojej nieruchomości.Masz do tego prawo.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2011) Lokatorka :
To nie pseudomin, faktycznie jestem lokatorkąTSM, nikt jednak nigdy nie powiadamiał mnie o terminach zebrań spóółdzielczych. Szkoda, bo chętnie posłuchalabym co dzieje się z naszymi pieniędzmi pochodzacymi z niemal comiesięcznych podwyżek. Jestem przekonana, że działa tutaj nieusuwalna sitwa na czele z wiecznym prezesem Sekowskim. Czy jest jakaś nadzieja na ruszenie tej skały?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-06-2011) lokatorko :
Lokatorko, a na podstawie jakiego prawa zajmujesz mieszkanie?lokator to osoba, która mieszka w wynajętym mieszkaniu. Od kogo?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2011) czlonek :
Redkacja cos spi juz bylo 3 zebrania a oni dalej maja artykul o 1 porazka

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2011) Do s. i n. : :
Wiesz wole jednak niedojadlo bo raczej ten co rzadzi to nic nie zrobil dobrego dla mieszkancow za to dla siebie pewno wiele zrobil dobrego

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2011) do powyżej :
Czyli teraz kolej na Nidojadło, niech i On wiele dla siebie zrobi. Czy tak należy rozumieć Twój wpis?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(11-06-2011) członku, :
Trzeba było ruszyc zadek i pójść jeżeli już było Twoje Walne. Jeżeli jeszcze nie to masz szanse.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947