Już wkrótce portal w nowej formule
  Reklama i mecenat  
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
PŁATNE OGŁOSZENIA i REKLAMY
» PROMUJ się w inTARnecie (oferta)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
» ZBK F.Machowski
» Dr Jacek Roik - nowy adres www!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
   I ty możesz włączyć się w starania o lepszą Polskę    -   02/5/2011
KoLiber zaprasza
Reaktywowany niedawno w Tarnowie oddział wolnościowego stowarzyszenia KoLiber działa coraz bardziej aktywnie. Po zorganizowanym w sobotę spotkaniu z Januszem Korwinem-Mikke, które wypełniło po brzegi młodzieżą Salę Lustrzaną, „kolibranci” zapraszają do aktywnego wzięcia udziału w swoich działaniach i staraniach o lepszą Polskę poprzez wstąpienie w szeregi stowarzyszenia. Spotkanie informacyjne odbędzie się 5 maja (czwartek) o godzinie 16:00 w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej przy ul. Szerokiej 9 w sali nr 19 II piętro.

Ogloszenie

Kontakt: poprzez e-mail: kolibertarnow@gmail.com lub z Piotrkiem Gładyszem na Facebooku i pod numerem telefonu 696 504 964.
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?
Czy sądzisz o komercjalizacji tarnowskiej służby zdrowia ?
jestem za
jestem przeciw
nie mam zdania
[Zobacz wyniki]
 

Komentarze internautów:   (Liczba komentarzy : 73)Dodaj komentarz
(02-05-2011) hitrus :
Piotruś chce tatusiowi nagonić głosów w najbliższych wyborach. Szanowny tatuś życzy zostać posłem czy senatorem?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) fly :
Cóż.... Jakby jeszcze Piotruś z ojcem się zgadzał w poglądach to miało by to jeszcze jakiś sens.... ;D Już naprawdę nic nie można robić dla idei bo coś komuś musi nie pasować ? ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) Piotr Gładysz :
Skąd ten pomysł hitrusie? Zapraszam na 16 w czwartek do MWSE - chętnie z Tobą porozmawiam. Każdy cwaniaczek sprzed monitora potrafi pisać bzdury, dlatego proszę, przyjdź - pogadamy ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) Łojców :
Pora do bani. Jak ktoś pracuje to raczej nie przyjdzie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) hitrus :
Piotrusiu zapewne chciałeś się spotkać aby wymienić doświadczenia życiowe. Problem w tym że ja jestem prawie trzy razy starszy niestety.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) fly :
Być może pora do bani, z tym, że jednak ludzie pracujący przeważnie nie mają czasu się angażować w tego typu inicjatywy a bardziej wolą wspierać finansowo. Głównie jest to skierowane do ludzi młodych, w szczególności gimnazjalistów, licealistów i studentów. Aczkolwiek, jeśli ktoś chce się zaangażować to zawsze można przyjść o 18 czy 19, spotkania nie trwają godzinkę :) Można też przecież kontaktować się mailowo itp.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(02-05-2011) Pepik_84 :
Być może pora do bani ale przecież można zapisać się online i wspierać finansowo. Osobiście mi nie przeszkadza że młode osoby przeważają wręcz przeciwnie to dobrze rokuje na przyszłość. Szkoda tylko że długi weekend bo kilku moich znajomych zabrakło, i gdyby marsz był trochę później to była by szansa spotkać Senyszyn w Pretekscie na jakimś lewackim dansingu.I było by "raz sierpem raz młotem czerwoną hołotę". :D

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Piotr D :
Co do godzin czwartkowego spotkania, będziemy tam na pewno do godziny 18, może trochę dłużej. Serdecznie zapraszamy. A jeżeli ktoś nie może przybyć w tym akurat terminie, można się kontaktować i umawiać na inny termin. Dane do kontaktu podane są w artykule.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) fly :
Pepik.... po pierwsze p. Senyszyn nie było bo rzekomo miała mały wypadek... a po drugie to trzeba było być na rynku wieczorem :D

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Kochane dzieci! Jak trochę dorośniecie i po długich ,ą ciężkich znajdziecie sobie jakąś pracę to zobaczycie przepaść między młodzieńczymi ideami (bądź jak kto woli ideałami) a rzeczywistością dnia codziennego. "Pepik_84" niech przyjmie do wiadomości (jak sądzę edukacja z zakresu historii XIX i XX wieku nie jest jego mocną stroną) że gdyby nie walka "czerwonej hołoty" to do dzisiaj 16-to godzinny dzień pracy byłby normą. Pozdrowienia dla całej piaskownicy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Gdyby nadal czerwona chołota, to dziś w pracy siedzielibyśmy popijali kawkę, herbatkę, technologicznie dostawalibyśmy same ochłapy. W sklepach mógłbyś sobie wybrać między szarymi a niebieskimi kaloszami, octem i musztardą. A politycy mieliby co chcieli. Komuna to zwykły Feudalizm tylko z etykietą "sprawiedliwości". Tak jak za feudalizmu tak i za komuny każdemu kazało się pracować, a każdy robił tak by na złość się nienarobić

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Synku Ty to z własnych doświadczeń opowiadasz, czy naczytałeś się "mundrych" publikacji i naoglądałeś się jeszcze" mundrzejszych " telewizornii ?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
A skąd wiesz, że nie córko?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Technologia w PRL była przestarzałą. To przecież oczywiste. Poza tym PRL to był feudalizm dwuklasowy. Z tą różnicą, że mogłeś się sprzedać i awansować.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) fly :
Skoro w PRL wszyscy mieli pracę to czemu była taka bida? Tak wiem, hitrus uważa "wyzysk" za największe zło kapitalizmu. Tylko zależy jak to zdefiniujemy. Bo jeśli ktoś zmusza niewolnika do pracy i mu ledwo co za to płaci(na uczciwym rynku dostałby więcej) to to jest wyzysk. I niech sobie z tym walczy czerwona hołota - bardzo słusznie, bo to jest bezprawie. I to bynajmniej nie jest kapitalizm. Tu nikt by nie kazał nikomu pracować po 16 godzin, pracowali by tyle Ci co by chcieli, i byli by dwa razy bogatsi niż Ci, którzy pracują po 8 godzin. Jeśli dzisiaj istnieje wyzysk w złym rozumieniu to tylko dzięki państwu i chorym podatkom oraz prawom. Ale wyzyskiwani nie są tylko pracownicy ale także pracodawcy, którzy wcale nie mogą tym pracownikom więcej zapłacić. Więcej zapłacić mogą tylko wielkie korporacje, które są chronione przez system socjalistyczny...ale wielkie korporacje nie muszą płacić więcej bo mają bardzo słabą konkurencje ze strony małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogą się rozwijać bo mają przeciwko sobie prawo,urzędy i podatki zarówno własne jak i podatki konsumentów, którzy mogą być ich potencjalnymi klientami. Ale młoty chcą walczyć z wielkimi korporacjami poprzez metody, które te wielkie korporacje faworyzują... A tak swoją drogą jeśli całe społeczeństwo będzie się wyzyskiwało po 16h dziennie to ich siła nabywcza będzie dwa razy większa a bogacilibyśmy się zapewne w tempie sporo większym niż Chiny obecnie...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) fly :
Choć oczywiście praca po 16h nie ma sensu bo nie było by za bardzo czasu na konsumpcje co by miało negatywne skutki, musielibyśmy eksportować towary konsumpcyjne a sprowadzać towary innego rodzaju...W każdym razie po 10- latach pracy po 16h moglibyśmy nie pracować w ogóle, bo mielibyśmy tyle towarów niekonsumpcyjnych, że moglibysmy bez problemu żyć z wymiany tych towarów na konsumpcyjne.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Ktoś Ci obojnaku (synuś + córka) naopowiadał głupot. Nie było jedynym koniecznym warunkiem awansu "sprzedanie się" jak to eufemistycznie określiłeś. Od czasu słynnego artykułu M.F. Rakowskiego w POLITYCE zatytułowanego "Dobry fachowiec, ale bezpartyjny" wiele się zmieniło w podejściu do tych spraw ludzi rządzących w PRL-u. Jeśli chodzi o technologie to bywało różnie. "Zachód" nie był zainteresowany sprzedawaniem Polsce nowoczesnych technologii, raczej woleli sprzedawać gotowe wyroby przy na nich oparte. Były jednak dziedziny gdzie Polska górowała np. lasery. Być może nie wiesz, ale opracowana w Polsce hydraulika do ciężkich maszyn budowlanych była najlepszą w świecie ( w latach 70-tych Huta Stalowa Wola robiła hydraulikę dla Catapilera). Zauważ także że i dziś nie dysponujemy zachodnimi technologiami, dysponują nimi firmy działające w Polsce ale będące własnością właścicieli tychże technologii.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
"fly" bądź uprzejmy przeczytać jeszcze raz mój poprzedni wpis tym razem ze zrozumieniem. Jak zrozumiesz co napisałem to się odezwij. Pozdrawiam.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Doskonale się orientuje jakie zacofanie było w PRL. Skoro nie to co teraz jeździmy autostradami po PRL? Mamy szybkie koleje jeżdżące ponad 300 na godzinę? Ty chyba nie wiesz jaką technologią dysponuje zachód. Niebieski laser to i teraz Polacy wymyślili i co z tego? Jesteśmy tak bardzo przez to rozwinięci? Takich wynalazków na zachodzie jest od pęczek. Popatrz na całą motoryzację PRL. Co to niby było Polonez, fiat syrena przez 50 lat? To jest sukces?? Przestań opowiadać brednie człowieku. Dobrze pamiętam jak na początku lat 90 automatyczne drzwi w supermarketach robiły furorę. A jak ktoś przyjechał zachodnim samochodem to co to nie było. Takie zacofanie było. A schody ruchome. Łojeju. A prawda jest taka, że jak ktoś nie był w partii to miał pod górkę, co chwilę się go lobbowało ,żeby wstąpił i nigdy nie miał wysokiego stanowiska. Pewnie byłeś w partii i teraz bronisz swoich. Po dupie nigdy nie dostałeś i cwaniakujesz. Takie jest moje zdanie na Twój temat.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
A poza tym skoro tak górowaliśmy to czemu większość firm po PRL poupadało? Czemu w Stalowej jest teraz takie bezrobocie? A z tego co pamiętam zwolennicy prywatyzacji spod znaku lewicy twierdzili, że te fabryki są tak zacofane, że bez prywatyzacji i tak by upadły.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Przeczytaj jeszcze raz (pomału) mój poprzedni tekst to może zrozumiesz o czym pisałem. O Stalową Wolę zapytaj tych co ją do tego stanu doprowadzili.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
A niby na jakiej podstawie sądzisz, że nie potrafię czytać? Masz odzywki jak za przeproszeniem 12 letni góniarz. Albo poprawie, jak typowy rasowy komuch.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
I piszesz jak frajer, że zachód nie był zainteresowany sprzedawaniem nam technologii? Człowieku, technologii nikt Ci nie sprzeda, chyba, że przestarzałą. Nikt nie jest idiotą.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Nie denerwuj się bo ci żyłka pęknie. Najpierw piszesz że nie było nowoczesnych technologii, a potem sam stwierdzasz że ich nikt nie chce sprzedać. Zastanów się o co Ci chodzi? Technologii dalej nowoczesnych nie mamy choć minęło 22 lata od zmiany ustroju. Nic Ci to nie mówi? Chciałem z Tobą dyskutować poważnie,ale tobie jak brakuje argumentów to w ruch idą inwektywy.Takiej dyskusji prowadzić nie mam zamiaru.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Przepraszam ale to chyba Tobie się pomieszało. Napisałeś, że zachód nie był zainteresowany sprzedawaniem nam technologi. To ci napisałem, że nikt nikomu żadnej technologi nigdy nie sprzeda. Chciałeś pogadać poważnie, już to widzę właśnie. Technologii nie mamy bo nie rozwijamy ośrodków uczelnianych, jest parę patentów i to wszystko. Wszystko dopiero raczkuje, są firmy, które współpracują z uczelniami, ale to nie jest ta sama skala co na zachodzie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Poza tym tam nie mieli 45 lat komunizmu.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Bo tak załatwili sprawy ze Stalinem że myśmy go mieli.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
A kto (skoro nie ma już realnego socjalizmu, bo komunizmu to nigdy nie było) nam broni rozwijać ośrodki uczelniane? Może trzeba było pieniędzmi z prywatyzacji zasilić finanse nauki polskiej? To nie ja rządziłem za PRL-u i to nie ja rządzę teraz Dlaczego więc do mnie te pretensje?

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
Wcześniej do 39 sami siebie załatwiliśmy. Finowie sami dali radę ZSRR, walczyli jak komandosi, atakowali i wycofywali się A jak wyglądała nasza obrona? Elita ucieka. Wschodnie wojska się poddają dobrowolnie. Zachodnie armię znokautowane przez taktykę i dowództwo pruskie. Nasze czołgi zbombardowane, zanim wyjechały. Dopóki nie zacznie się adekwatnie oceniać wszystkiego to zawsze tak będzie

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Ja nie brałem udziału w kampanii wrześniowej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Łojców :
To masz pecha

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) do Łojców :
Ty też

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) fly :
No widzę co napisałeś, na podstawie tego domyśliłem się jakie masz szersze podejście i się ustosunkowałem ;) Więc skoro tak nie umiem czytać to przepraszam, że się pomyliłem i czekam na wyjaśnienie ze strony starszego dyskutanta.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
To gdzie wyczytałeś "fly" że zniesienie 16-to godzinnego dnia pracy to zasługa PRL ? Chciałeś dowodu na to że czytanie ze zrozumieniem to nie Twoja specjalność no to go masz.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Jacek :
hitrus to pewnie ten gość, który pytał w sobotę Korwina czy wie co to jest socjalizm i kto mu za studia płacił... niezły mieliśmy ubaw z "towarzysza socjalisty".

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Drogi chłopczyku Jacku. Jestem zbyt poważnym człowiekiem żeby chodzić na spotkania z politykierami typu JKM. Ten jegomość może swoje bajdurzenie wciskać Wam młodym, bo wie że ludzie mający za sobą znaczną część życia i związane z tym różnorakie doświadczenia słuchając Go mogą tylko z politowaniem pokiwać głowami.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Jacek :
Bardzo mi miło hitrusie - poczułem się trochę młodziej a zarazem wyróżniony. Naprawdę jestem wdzięczny, że mogę tutaj dyskutować z tak poważnym człowiekiem, którego bagaż doświadczeń złamałby kręgosłupy całej społeczności tarnowskiej młodzieży. Ja, osobiście do tej grupy wiekowej zaliczać się już nie mogę, nie jestem też "sędziwym mędrcem" Twojego formatu - pozwolę sobie jednak przypomnienie Ci, iż nie istnieje nic takiego jak wyłączność na mądrość i rozsądek a bagaż doświadczeń może być cenny tylko wtedy jeśli dużo podróżował po świecie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Jacuśku ja się za mędrca nie uważam. Nie zgadzam się z Twoją opinią że bagaż doświadczeń jest cenny jeśli się wiąże z dużą ilością podróży po świecie, ale każdy ma na ten temat swoje poglądy. Jak się dobiega 60-tki jak ja to zazwyczaj czegoś się w życiu doświadczyło. Robienia sobie z tego żartów (sarkastycznych w dodatku) do bardzo eleganckich manier zaliczyć nie można. No ale to już Twoje zmartwienie. Podtrzymuję jednak moją opinię na temat bajdurzenia JKM gdyż uważam że wprowadzenie jego programu w życie jest równie realne jak wprowadzenie marksizmu. Tylko tyle i aż tyle.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Jacek :
Hitrusie, moją intencją było zwrócenie Twojej uwagi na fakt zróżnicowania poziomu wiedzy, ogólniej - intelektu i doświadczenia bez zwględu na kryterium wiekowe - dosadniej, można powiedzieć, że podpieranie Twoich wypowiedzi argumentem przekroczenia 60 - tego roku życia i bogatego bagażu doświadczeń jest nietrafione a nazywanie interlokutorów dziećmi.... - no właśnie. W końcu przyznajesz, iż mierność JKM polega na tym, iż Twoim zdaniem "wprowadzenie jego programu w życie jest równie realne jak wprowadzenie marksizmu." Zachęcam do głębszego zastanowienia i rozmowy nad ideologią ( programem ) JKM, jej poszczególnymi elementami, które są bardzo merytoryczne i bez realnej alternatywy w obecnej sytuacji gospodarczej Polski i Świata.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Drogi Jacuśku.Cyba jednak nie zrozumiałeś tego co napisałem.Ja nie napisałem że jedynie mój wiek upoważnia mnie do zabierania głosu, zwróciłem jedynie uwagę na niestosowność Twojego sarkastycznego żartu. Wyobraź sobie że w czasach tej" wstrętnej komuny "(czyli w czasach mojej młodości) istniały w Polsce szkoły i uczelnie i nawet pozwalano z nich korzystać zwykłym bezpartyjnym ludziom. Piszesz że poszczególne elementy programu JKM są bardzo merytoryczne. I czego to dowodzi? Marksizm też jest merytoryczny i też jest nie do wprowadzenia w życie. Polska nie leży na Marsie czy Wenus i obowiązują nas pewne zobowiązania wynikające choćby z zawartych umów międzynarodowych, że o naszej Konstytucji nie wspomnę (to zaraz powiesz że Konstytucję można zmienić). Ponadto aby wprowadzić w życie bajania JKM wszyscy obywatele Polski powinni być "na wejściu" ludźmi bardzo zamożnymi, a tak nie jest i długo nie będzie. Dlatego przestańcie tym dzieciom( gimnazjaliści, licealiści) mącić w głowach, no chyba że chodzi o miejsca w ławach poselskich i senatorskich dla pretorian JKM.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) fly :
Absolutnie tak tego nie zrozumiałem. PRL był tylko przykładem, że brak wyzysku prowadzi do biedy. Co do tego co piszesz wyżej... jak słyszę bzdury typu : "wszyscy obywatele Polski powinni być "na wejściu" ludźmi bardzo zamożnymi, a tak nie jest i długo nie będzie" to krew człowieka zalewa. Niemcy po wojnie byli bogaci? Nie.. byli biedni dopóki wszystkim starano się zapewnić byt. A gdy Erhard nagle wszystko uwolnił i wprowadził naprawdę silny kapitalizm w ciągu kilku dni(JKM takie coś chce zrobić w 3 miesiące i z wieloma elementami na kilka lat) to dało to efekt taki jaki teraz widzimy. Czyli mamy na zachodzie Państwo, gdzie przeciętny człowiek ma kilkukrotnie większa siłę nabywczą, a w dodatku przeciętnych ludzi(klasa średnia) jest o wiele więcej niż u nas ! Co innego, że teraz zatrzymali się w rozwoju ze względu na "usocjalistycznienie". Dlatego powinniśmy robić to co oni 50 lat temu a nie to co robią teraz. Skąd w ogóle ten pomysł, że aby wprowadzić system, w którym wszyscy się mogą bogacić(mogą jeśli chcą) potrzeba najpierw doprowadzić do tego aby ludzie byli bogaci :) Przecież to zaprzeczenie logiki, my teraz biedniejemy więc jaki to ma sens(wzrost wynagrodzen 4%, inflacja 4,3% i to oficjalnie a ciekawe jak nieoficjalnie), kiedy niby osiągniemy "ten stan" ?;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) pis-po-sld-upr-psl-pjn DNO :
Żarty żartami , ale mam nadzieje ,że nikomu nie chodzi po głowie obrona polskojęzycznej bandy wykształconej w Moskwie , która rozkazywała strzelać do polskich robotników. Wystarczyło w 89 one way ticket zasponsorować , do wagonów bydlęcych upchać i do mateczki rasiji wysłać. Nie twierdze ży byłoby lepiej , ale napewno normalniej. Nie mam na myśli Polaków , którzy byli w partii. Takie były realia i każdy chciał żyć dobrze, więc się ludzie zapisywali. Chodzi mi o rządzących.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Biedny "fly". Ludwig Erhard mógł podejmować tego typu działania bo miał potrzebny do tego kapitał. Nie wiem czy JKM był uprzejmy Wam to powiedzieć, ale część elit władzy III Rzeszy w obliczu nadchodzącej klęski wytransferowała aktywa własne i ukradzione w całej niemal europie do Szwajcarii, krajów Ameryki Południowej i USA (z pomocą braci Dulles). Następnie te aktywa (niektóre pomnożone np. w Brazylii, Argentynie, Boliwii i innych krajach AP) wracały do Niemiec co dało impuls do szybkiego ich rozwoju. Jak to nazywasz "usocjalistycznienie" w RFN nie zaczęło się teraz, tylko bardzo dawno temu i nie wynikało z dobrej woli państwa czy pracodawców, a raczej z obecności Armii Radzieckiej na linii Łaby. Ja wiem że każdy młody człowiek chce być pięknym zdrowym i bogatym i tego Ci życzę, ale zapamiętaj że bogactwo nie powstaje z niczego niestety.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) Jacek :
@ hitrus. Muszę Panu podziękować za dyskusję, ponieważ z zasady nie dyskutuję z osobami które zamiast merytorycznych argumentów manipulują wypowiedziami i kierują rozmowę na wątki zastępcze. Powodzenia

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Jacuśku jesteś cieniasem i to powoduje że rezygnujesz z dyskusji. To ja czekałem na Twoje argumenty merytoryczne i się ich nie doczekałem. Żegnam więc "mędrca niesędziwego" bez specjalnego żalu szczerze życząc powodzenia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Chcesz mi wpoić, że to nie zasługa ich kapitalizmu ? A poza tym prosiłbym o jakieś źródła czy cokolwiek na podstawie których piszesz. Mnie w szkole uczono, że rozwój Niemiec był możliwy dzięki planowi Marshalla co jest oczywiście bzdurą. A poza tym powiedz mi, czy w czasie wielkiej biedy, racjonowania żywności itp. itd. zastrzyk kapitału nagle zapewnia błyskawiczny rozwój na kilkadziesiąt lat ? Bo ja nigdy na takie coś nie pójdę... Generalnie twierdzisz, że wolność gospodarczą, którą obdarzono Niemcy wsparto ogromnym zastrzykiem kapitału? To już niestety ciężko nam będzie tutaj wydyskutować to. Źródła historyczne zapewne różnią się w tej kwestii... Ja jednak uważam, że zasługa błyskawicznego rozwoju Niemiec jest jasna i logiczna a najwyżej mogła być wsparta jakimiś środkami) Oczywiście bogactwo powstaje z nieskrępowanej pracy i tyle. Ty chyba uważasz inaczej.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) flyfly :
Ostatnie dwa zdania były oczywiście odnośnie tego jaki chce być każdy młody człowiek. Ja ci powiem, że każdy młody człowiek, chce mieć swobodę w swoich działaniach. Jeśli chcę rozkręcić własną firmę to nie chce być gnębiony ogromem regulacji, papierów, koncesji, a do tego obowiązkowych opłat jak ZUS (+400->+900zł/miech) czy osiągam zysk czy nie, a jesli jakiś zysk osiągnę i chciałbym się rozwijać to natychmiast nakłada się na mnie podatek dochodowy. Obecny system jest przeciwko młodym, przeciwko ludziom, którzy chcą się skupić na pracy a nie na kombinowaniu i szukania układów. Z tego co wnioskuję masz takie poglądy, że najchętniej wysłałbym Cie w kosmos abyś nie krępował już naszych szans na samym starcie. Przez takich, przepraszam, dziadów przeszłości nie mamy w Polsce szansy na coś więcej. Chętnie pracowałbym na spłatę długów emerytalnych, ale obecne podejście takich jak Ty skutecznie mnie do tego zniechęca. I zapewne odbiję się to na Twojej emeryturze. Zobaczymy kto będzie na to pracował jeśli wszyscy będą chcieli z tą uciekać i nikogo nie będzie stać na dzieci ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
"fly" bałwanku ja prawdopodobnie dłużej prowadzę działalność gospodarczą niż Ty żyjesz więc bądź tak miły i odwal się od mojej emerytury. To może ja przez takich gówniarzy nie mogę się rozwijać bo muszę płacić podatki na waszą zasraną edukację. Teraz nareszcie wiem dlaczego nazywacie się koliber. Nazwa pochodzi od wielkości mózgów zrzeszonych członków. Zanim coś głupiego znowu napiszesz to najpierw zastanów się do kogo to adresujesz. Jeśli chodzi o zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej to najpierw trzeba mieć pomysł "CO" chcesz robić, potem "GDZIE" chcesz to robić,a następnie mieć "ZA CO" to robić. Dziś można wytworzyć wszystko, ale prawdziwym problemem jest zbyt .

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(03-05-2011) hitrus :
Widzę że pojawił się mój imiennik. Szkoda że się dodatkowo nie oznaczył. Nie będę więc odpowiadał bo by wszyscy myśleli że kompletnie sfiksowałem i piszę sam do siebie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) fly :
przepraszam, ja napisałem hitrus zamiast "fly" :p Przecież ja Ci tylko strzegę, że mimo płacenia prawie tysiaka miesięcznie możesz mieć gówno a nie emeryturę :) O ! Dokładnie ! Między innymi przez pieprzoną państwową edukację firmy nie mogą się rozwijać i tu w pełni się z Tobą zgadzam! Ale czemu mnie obrażasz stary zgredzie? Prowadzisz firmę a nie umiesz zaczaić, że to Państwo zabiera Ci na moją edukacje a nie ja ? I tak samo zabiera moim rodzicom. Zabiera dużo więcej niż oni by na nią wydali prywatnie...Państwo to złodzieje, które ograbiają Ciebie na edukację o wiele więcej niż wydasz na edukację swoich dzieci, a jeśli ich nie masz to płacisz na cudze. No ale nie potrafisz tego zrozumieć i musisz mnie wyzywać dlatego chyba twojemu mózgowi bliżej do ptaszka kolibra, Nam bliżej jednak do nurtu prezentowanego tym skrótem, i wygląda na to, że Tobie też dosyć blisko ale sam tego nie rozumiesz ;) Jak najbardziej masz rację co do zbytu! Teraz sam sobie odpowiedz czemu problemem jest zbyt = bo cena jest zbyt wysoka a ludzie mają mało kasy a wszystko to jest spowodowane ogromnym uciskiem podatkowym, który ma wplyw zarówno na ceny jak i na niskie dochody ;) amen . I nie ma wątpliwości, że Państwo bardzo utrudnia rozwoj firmy więc nie pierdol w sposób jakbyś się ze mną w tym nie zgadzał.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) hitrus :
Chłopczyku "fly". Państwo utrudnia rozwój firm najbardziej tym że stale zmienia zasady gry. Nie wysokość danin jest największą przeszkodą w prowadzeniu działalności gospodarczej (choć jest jedną z przeszkód ), lecz ciągle zmieniające się przepisy i brak kapitału własnego przedsiębiorców (przy trudnodostępnym i wysokooprocentowanym kredycie). Nie łudź się że w przypadku wprowadzenia wyłącznie podatku "pogłównego" (jak postuluje JKM) za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze dasz radę kupić sobie mieszkanie, wykształcić dzieci, zapewnić sobie i rodzinie opiekę zdrowotną itd. To są czyste mrzonki. W dzisiejszym świecie nie istnieje tzw. czysta ekonomia ( tzn. że popyt kształtuje podaż i ceny). Między popytem, a podażą zainstalowały się tzw. fundusze inwestycyjne. Ja w poprzednim wpisie celowo napisałem że między innymi moje podatki idą na Twoje wykształcenie(sprowokowany Twoim wpisem mój poprzedzający). Nie chciałem Ci w ten sposób "wypominać" czegokolwiek, lecz raczej zwrócić uwagę na fakt że właśnie dzięki "organizacji społeczeństwa" jaką jest Państwo możemy się między innymi kształcić. Koniec nauk z mojej strony. Będziesz chciał to je przemyślisz i weźmiesz pod uwagę, nie będziesz chciał nie weźmiesz.Twoja wola. Ja już więcej nie zamierzam Cię "nawracać". Życzę powodzenia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) fly :
Staruszku "hitrus", Jak najbardziej masz rację co do zmiany zasad gry, widzę, że okazuje się, że w coraz większej ilości przypadków się z nami zgadasz :) Jednak zapewne wolisz popierać tych, którzy bynajmniej tego nie rozumieją zmierzają w stronę co raz to większej kontroli i kombinowania z prawem... Wiesz Ty możesz mówić żebym się nie łudził a ja popatrzę na wydatki budżetu na edukację w 2010 i wynoszą one 80 mld. Podzielić to na 12 mln pracujących polaków to wychodzi ponad 550zł/miesiąc na osobę pracującą. Tak samo ze służbą zdrowia. I obie te rzeczy są żałosnej jakości. Więc nie wciskaj mi kitu, że człowiek sobie nie da rady wtedy. Najbiedniejszych i tak nie stać na utrzymanie dzieci-studentów a mimo to płacą w podatkach na edukację! Państwo nikomu nie daje szansy na coś, Państwo jedynie zabiera tę szansę wielu ludziom. Myślałem ,że po dyskusji ze starszym kolegą pojawią się u mnie jakieś wątpliwości a jedynie się utwierdziłem w tym, że mam odpowiednie spojrzenie na świat i ekonomię. I wolę żebyś produkował dla mnie tani produkt, a na edukację mi zostanie, a nie żebyś płacił połowę na moją żałosną edukację i połowę na aparat państwowy. Aha... i w ogóle czemu Ty cały czas o tym JKM? Gadasz jakbyśmy byli fanatykami jego i tylko jego, on jest po prostu jedynym popularnym politycznym reprezentantem nurtu, który reprezentujemy. Gadasz do mnie jakbyś uważał, że jestem dzieciakiem dlatego nie mam racji, a Ty jesteś stary dlatego masz rację. Co prawda większość u nas to uczniowie, jednakże mamy też ludzi, którzy pracują a nawet prowadzą własną działalność, mamy też rodziców którzy to robią i mamy też kontakty z wieloma ludźmi, którzy dzielą sięz nami doświadczeniami i doskonale sobie zdajemy sprawę jak to wygląda bo się tym zwyczajnie interesujemy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) hitrus :
Jaka jest liczba korzystających z systemu edukacji w Polsce? Nakładów nie dziel przez liczbę pracujących lecz przez liczbę UCZĄCYCH SIĘ, wówczas się dowiesz ile musisz wydać na każde ewentualne dziecko. Jeszcze raz życzę sukcesów, tym bardziej że wiem jak trudno je osiągnąć. P.S. Ty też kiedyś będziesz "starcem" szkoda że ja tego nie dożyję bo ciekawie mogła by wyglądać wówczas nasza dyskusja.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) fly :
O jezu co Ty gadasz? Ty gadasz jakby państwowa firma zawsze działała tak samo wydajnie jak prywatna haha a to kompletny bezsens:) Mi wystarczy to ile jest zabierane na edukacje ludziom utrzymującym swoje dzieci. A to co Ty każesz mi robić udowodni tylko jak marnotrawione są pieniądze na edukację przez państwo.... Chodzi właśnie o to, że państwo wydaję na jednego ucznia o wiele więcej niż wydawali by prywatnie rodzice a do tego oferuje żałosny poziom tej edukacji...;) Dlatego pokazuję ile przeciętnemu pracującemu polakowi jest zabierane na edukację młodzieży. Wiem, że mi powiesz, że te pieniądze wrócą także do tych, którzy dzieci nie mają i wrócą do tych co mają po 10 dzieci. Ale właśnie chodzi o to aby te pieniądze wróciły do gospodarki nie tylko na lepszą edukację(bo państwo część marnuje i ta część ma wrócić do innych sfer a nie do edukacji) ale żeby zaczęły krążyć w innych sferach, tak aby pozwolić na rozwój i bogacenie się ludzi, co będzie miało w przyszłości wpływ na to, że będzie nas stać na edukowanie i wychowywanie większej ilości dzieci.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) fly :
Przecież jakby państwo wydawało na różne sfery tyle samo ile wydawali by ludzi prywatnie i do tego generowała by tą samą wydajność to przy Twoim podejściu KOMUNA powinna działać znakomicie... ;) a mogę tak zapytać na koniec jakim mianem można ogólnie określić twoje poglądy polityczne/gospodarcze/ustrojo we? Bo z tego co piszesz wygląda, że są strasznie lewackie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) hitrus :
Fly widzę że jesteś oszołomiony ultraliberalizmem teoretycznym. Pożyjesz troszeczkę dłużej, rozglądniesz się dokładniej w otaczającym Cię świecie to skonfrontujesz teorię z praktyką. Życzę Ci aby ta konfrontacja nie okazała się zbyt bolesną. Nie jestem zorientowany jaki obecnie panuje poziom edukacji ponieważ moje dzieci już dawno skończyły studia. Nie lubię jak ktoś, kto nie zna realiów z autopsji się wymądrza. Tzw. KOMUNA wykonała w Polsce wiele zadań których systemy gospodarki komercyjnej nie wykonały by nigdy. Nie będę Ci tego tłumaczył, bo widzę że należysz do grupy "najmądrzejszych na świecie" więc dalsza dyskusja a Tobą jest bezcelowa. Przekonania mam lewicowe co nie znaczy że lewackie (Ty nie jesteś widzę w stanie odróżnić tych dwóch pojęć). Żeby było jasne ani w stanie wojennym ani później (i tak jest do dzisiaj) nie należałem do żadnej partii. Moje przekonania wynikają z obserwacji świata w którym się obracam i nikt mi ich nie wciskał.Gdybyś popracował kiedyś np. w środowisku ludzi niepełnosprawnych i zobaczył co dla nich znaczy praca ( której nie są w stanie sami sobie zorganizować) za godziwe wynagrodzenie to może miałbyś inne spojrzenie na wiele spraw. Ja z nimi zacząłem pracować jako młody ( nieco ponad 20 letni )człowiek. Dopiero wchodzisz w życie, uważaj bo może być dla Ciebie bardzo okrutne. Ponieważ nie zamierzam więcej z Tobą polemizować (powód jest prosty - udajesz mądrego, a jesteś mądralą - to moja subiektywna ocena) ostatni raz życzę Ci sukcesów w realizacji Twoich planów. Niezależnie od tego co i jak napiszesz (bo Twoje zawsze musi być na górze ) mojej odpowiedzi nie będzie.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) fly :
Ultraliberalizm teoretyczny to wszystkie drogi prywatne, prywatne rzeki, prywatna policja i sądy, wolność tworzenia walut i ustalania dowolnych warunkuch dla nich i tego typu rzeczy.... prywatna edukacja i służba zdrowia jest po prostu normalnością a nie żadnym ultraliberalizmem i bynajmniej nie teoretycznym! ... Kryzys służby zdrowia w latach 20-tych w USA nie polegał na tym co teraz, tylko na tym, że usługi były zbyt tanie i zbyt szeroko dostępne, właśnie dzięki temu że służba ta była prywatna! Ależ ja po prostu podaje swoje spojrzenie i nie piszę "jestem mądrzejszy i koniec" tylko przedstawiam Ci to jak to widzę a Ty teraz nie potrafisz nic mi odpowiedzieć tylko mówisz mi, że żyjesz dłużej i jest inaczej niż ja myślę i koniec. Ja Ci podaję absurdalne kwoty zabierane nam przez państwo, ale Ty mi powiesz, że dorosnę to zobaczę...Ja dziękuje Bogu, że teraz widzę jak mnie chcą okradać :) I tak zresztą się przeważnie kończy dyskusja z człowiekiem o takich przekonaniach jak Twoje. Nie trzeba wszystkiego znać z autopsji, aby mieć jakieś pojęcie o tym. Na siłę chcesz mi przypiąć łatkę agresywnego korwinisty, na szczęście każdy kto przeczyta tą dyskusję zobaczy, że to Ty nie wytrzymałeś nerwowo i, że to Ty umiałeś jedynie pisać oklepane teksty typu jestem starszy i dorosniesz to zobaczysz ;) Ja Ci podaję konkrety i czekam na jakieś kontrarumenty dzięki którym może się zastanowię nad swoimi poglądami jednak nie czytam w Twoich postach nic co powoduję choćby najmniejszą sprzeczność w moim spojrzeniu. Ja również pozdrawiam i życzę rynku zbytu, być może nasi zza zachodniej granicy będą słać kasę to i zbyt się zwiększy...

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(04-05-2011) flyfly :
Aha co do edukacji, więcej się nauczyłem czytając jedną niedużą książkę niż przez kilka miesięcy tłuczenia bzdur na studiach. Studia i książka oczywiście ekonomiczne. Czyli tak jak mówiłem, wolałbym abyś zamiast płacić na moją edukację wyprodukował lepszy i tańszy produkt, a za to co mi zostanie oszczędzając na zakupach wybrałbym jakiś kurs niż państwowe studia ;)

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) do powyżej :
Czytając teksty zamieszczane prze ciebie widzę że rzeczywiście przeczytałeś tylko jedną książkę w życiu i chyba nawet jej nie zrozumiałeś do końca. Facio ci tłumaczy że wierzysz w utopię, a ty całkowicie go nie rozumiejąc, zaklinasz rzeczywistość. Zastanów się dlaczego tak wspaniałego systemu ekonomicznego nie wprowadziły u siebie USA, Wielka Brytania,czy nawet Chile pod rządami Pinocheta. Nie triumfuj, bo nie masz powodów. Studia też wybrałeś chyba nie dla siebie skoro z nich nic nie zrozumiałeś.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) czytelnik :
A dlaczego tak wiele państw wprowadziło system komunistyczny? przecież wiadomo że to niewydolny system i niesprawiedliwy! Po prostu... nie da się wszystkiego od razu na raz zrobić. Później przychodzą ludzie co próbują "rozluźniać" i wraca się do początku. Popatrzmy na naszą Polskę po 90 roku mieliśmy wolność, ludzie w garażach zaczynali swoje wielkie biznesy, mogli konkurować z największymi, a teraz?... prawda była mniejsza konkurencja ale o wiele mniej było przepisów ograniczających wolność gospodarczą itp. Nie ma systemu idealnego. Trzeba dążyć do najbardziej sprawiedliwego... i nie koniecznie społecznie tylko po prostu sprawiedliwego, bez zawiści, że ktoś inny ma a ja nie mam. Pozdrawiam

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) do czytelnika :
Jak odkryjesz metodę całkowitego pozbawiania ludzi zawiści to ją natychmiast opatentuj, a w Polsce na 100% znajdziesz niekończące się pokłady potencjalnych pacjentów.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) Jacek :
@ do powyżej i cytat z jego wypowiedzi: " Zastanów się dlaczego tak wspaniałego systemu ekonomicznego nie wprowadziły u siebie USA, Wielka Brytania,czy nawet Chile pod rządami Pinocheta" Ja się zastanowiłem i doszedłem do wniosku, że gdyby go wprowadzili to teraz nie byliby bankrutami, przynajmniej USA i GB, Chile to trochę inna historia.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) do powyżej :
Jacek przybliż przesłanki jakie doprowadziły cię do prezentowanego wniosku.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(05-05-2011) hitrus :
"do powyżej" nie czekaj na odpowiedź od Jacka bo On tylko sloganami potrafi operować. Zapytasz o konkret - kicha murowana.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-05-2011) do hitursa :
To tak jak w Twoim przypadku!! Też bez konkretów tylko slogany!

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-05-2011) hitrus :
"do hitrusa". Nie wiedziałem że jestem dla Was móżdżki kolibrowe wzorcem. Myślałem że jak takie "tęgie łby" walną wykład to wszyscy czytający uklękną pod ciężarem argumentów. A tu kicha. P.S. Czy zamiłowanie do używania wykrzykników wynikało z faktu że Wasz führer JKM jak mu braknie argomentów to z mordą na adwersarza startuje.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-05-2011) Jacek :
@ do powyżej, sprawdź dane makroekonomiczne i poziom życia społeczeństwa w USA, GB i Chile oraz Szwajcarii, Hongkongu, Singapurze, Malezji, to poznasz moje przesłanki. Dodam jeszcze że 8 lat mieszkałem i pracowałem w GB, mam rodzinę w USA i codziennie czytam amerykańskie portale ekonomiczne a moja siostra spędziła kilka miesięcy w Chile, więc obraz do porównań mam jasny. Dodam jeszcze, że sytuację gospodarek azjatyckich znam z racji zajęcia i codziennej analizy danych makro, w Szwajcarii natomiast znam z podrózy do tego kraju.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-05-2011) Jacek :
Jeszcze dodam, że dzięki " temu wspaniałemu systemowi " bogaci się również społeczeństwo a nie tylko elity i korporacje jak to ma miejsce w krajach wymienionych przez Ciebie. Jeśli byłeś w USA 10 - 20 lat temu to możesz teraz o tamtym poziomie życia społeczeństwa zapomnieć, to samo tyczy się GB i w jakimś też stopniu Chile.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(06-05-2011) hitrus :
Ciekawe kto z rodziny Jacka przesyła mu dane z księżyca? To oczywiście żart. W Szwajcarii panuje system wymyślony przez JKM ? To już pytanie poważne.A może Malezja, Singapur i Hongkong kierują się złotymi myślami JKM? To też jest pytanie poważne. Mam Jacku jeszcze dwa pytania poważne. Otóż jeśli tak Cię okradają w Polsce to czemu tu wróciłeś w sytuacji kiedy miałeś pracę w kraju w którym Cię nie okradano? Dlaczego Twoja siostra nie zamieszkała na zawsze w Chile czyli kraju który kilkanaście lat temu führer JKM pokazywał jako wzór? P.S. Dziwi mnie również że jako zaprawiony w bojach towarzysz partyjny JKM nie wiesz że w Jego nazwisku to właśnie człon KORWIN jest nieodmienialny (dotyczy to wcześniejszego wpisu).

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-05-2011) do hitrus :
Twoj guru Mao tudzież Castro wiedzą lepiej. Dobrego weekendu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-05-2011) do hitrus :
Twoj guru Mao tudzież Castro wiedzą lepiej. Dobrego weekendu

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(07-05-2011) hitrus :
Mao chwilowo nie żyje, a Fidel jakby zaniemógł. Zapomniałeś? Odpowiedź Twa mi się jednak podoba bo jest w stylu radzieckim "A u Was biją Murzynów". Widać że w Tobie duch Lenina wiecznie żywy.

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


(10-05-2011) flyfly :
Nie chcę mu się już rozpisywać, ale ja mówię o prywatnej edukacji oraz służbie zdrowia a Wy mi wyjeżdżacie z utopią i tekstami, że nigdzie nie było to praktykowane... przecież np. napisałem: "Kryzys służby zdrowia w latach 20-tych w USA nie polegał na tym co teraz, tylko na tym, że usługi były zbyt tanie i zbyt szeroko dostępne, właśnie dzięki temu że służba ta była prywatna!" i nikt się do tego nie odniósł z was. "do powyzej" piszesz, że facio mi tłumaczy a facio mi nic nie tłumaczy a jedynie mówi "wierzysz w utopię" więc czemu mam niby mu w to wierzyć? Ja mu tłumaczę i argumentuję a on mi jedynie mówi i w żaden sposób nie próbował mnie do tego przekonać a jedynie próbuje mówić jaki to ja młody, niedoświadczony i jak to dostanę w dupę od życia(w obecnym systemie - nie wątpie) i momentami mnie obraża. Więc Ty mi proszę wytlumacz czemu kapitalizm albo po prostu prywatna służba zdrowia czy edukacja to utopia? Jedyna sensowna odpowiedź to to, że mamy po prostu demokrację i zarażony socjalistycznym myśleniem kraj. W ogóle ja bardzo mało moich poglądów przedstawiłem, zresztą w wielu sferach nie mam zdecydowanie wyrobionych poglądów a traktujecie mnie jakbym przedstawił wam już jakiś utopijny program fanatycznych anarchistów, Pieprzysz, że USA WB itp nie wprowadziły tego systemu ale ja tak naprawdę nie przedstawiłem żadnego takiego systemu... swoją drogą to bardzo chętnie bym zobaczył w Polsce system, dzięki któremu obecnie w USA czy WB zarabia się kilkukrotnie więcej... I właśnie w tę stronę chcemy iść, tamte systemy były znacznie bliżej "liberalnej utopii" i dlatego właśnie są kilkukrotnie bogatsi

numery ip komentujących są rejestrowane.   .


W związku z pracami modernizacyjnymi na portalu możliwość komentowania artykułów została wstrzymana do momentu oddania nowej wersji serwisów. Prosimy o cierpliwość, przepraszając za niedogodności.

Portal inTARnet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia lub skrótu komentarza naruszającego prawo, zasady współżycia społecznego lub NETykiety. Jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra - zgłoś nadużycie, wysyłając e-mail na adres:
redakcja@intarnet.pl


© 2003-2012 Tarnów ON-LINE

Kontakt z redakcją/administratorem:
Tarnowski Obywatelski Portal Internetowy inTARnet.pl
redakcja@intarnet.pl, tel. kom. 662 930 947